COMISSIÓ DEL 155
Rull: «Avui som els independentistes, demà qualsevol que s'atreveixi a discrepar»
L'exconseller denuncia la sentència del procés i afirma que la «repressió» de l'Estat es manté
Considera que el 155 «és l'expressió descarnada de la debilitat de l'Estat»
L’exconseller de Territori, Josep Rull, ha carregat amb contundència contra l’aplicació de l’article 155 de la Constitució a Catalunya i contra la sentència del procés, durant la seva intervenció en el Parlament al si de la comissió d’investigació del 155 i després d’obtenir un permís penitenciari, com la resta dels condemnats del procés.
Rull, aplaudit a la seva entrada per diputats sobiranistes, ha centrat la seva intervenció en una autoafirmació respecte a la seva participació en el procés i en la crítica a la falta, al seu judici, de separació de poders en l’Estat.
L’exconseller s’ha centrat en el 155, que ha emmarcat en una «estratègia» d’alguns poders de l’Estat i ho ha definit com «l’expressió més descarnada de la debilitat de l’Estat a l’hora d’afrontar un plet democràtic».
El diàleg
Rull no ha entrat en qüestions d’actualitat, si bé sí que ha fet una referència positiva a la política de pacte i diàleg. «Els forts pacten, els febles imposen», ha assegurat amb referència al Govern i a l’Estat. I ha afegit que la «repressió» continua vigent per part d’«alguns poders públics».
L’exconseller s’ha referit a qüestions com el decret de trasllats d’empreses amb seu social a Catalunya. I s’ha referit a les condemnes del Suprem després del judici del procés, que ha atribuït a motivacions polítiques. «És inaudit, és una autèntica vergonya, no ens pot deixar impassibles, ha passat massa inadvertit, no és normal que se’ns hagi condemnat per haver defensat unes idees», ha assegurat en la seva intervenció, seguida pels grups de JxCat, ERC, la CUP i els comuns, i que ha comptat, com les anteriors compareixences de Junqueras, Turull, Romeva i Forn, amb l’absència del PSC, el PP i Ciutadans, que només ha intervingut a l’inici de la sessió matinal.
Rull ha criticat també l’actuació del Tribunal Constitucional. «Que Espanya no tingui un TC en termes homologables com a tribunal de garanties és un problema no per als que som a la presó sinó per al conjunt de ciutadans d’Espanya». I ha acabat, en relació amb la sentència del procés, amb una advertència: «Avui som els independentitas, demà qualsevol altre que s’atreveixi a discrepar».
Josep Rull Parlament ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Catalunya Junts per Catalunya Article 155 de la Constitució
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar