nova ministra d'Exteriors i Unió Europea
Arancha González Laya, una experta en comerç internacional | Perfil
Ocupa des del 2013 el càrrec de directora executiva del Centre de Comerç Internacional (ITC)
zentauroepp51670957 200110120644
La nova ministra d’Exteriors, Unió Europea i Cooperació serà Arancha González Laya. L’elegida per Pedro Sánchez és actualment sotssecretària general de l’ONU i ocupa des del 2013 el càrrec de directora executiva del Centre de Comerç Internacional (ITC), l’agència de desenvolupament conjunta de les Nacions Unides i de l’Organització Mundial de Comerç, amb seu a Suïssa.
Nascuda a Sant Sebastià el 1969 i criada a Tolosa (Guipúscoa), aquesta jurista va ser portaveu en la Comissió Europea (2002-2005), amb el francès Pascal Lamy quan era comissari de Comerç i posteriorment cap de gabinet d’aquest durant el seu mandat de l’Organització Mundial del Comerç (OMC). Anteriorment va exercir diversos càrrecs en la Comissió Europea en l’àmbit de les relacions internacionals, el comerç, la comunicació i la cooperació al desenvolupament.
Notícies relacionadesGonzález Laya –que parla anglès, francès, alemany, italià i eusquera– va començar la seva carrera en el sector privat, com a associada d’un despatx d’advocats. És llicenciada en Dret per la Universitat de Navarra i té un postgrau en Dret Europeu per la Universitat Carles III de Madrid. També presideix el Consell Global de Campions per la Igualtat de Gènere (International Gender Champions) i copresideix el Consell sobre el Futur del Comerç i de la Inversió del World Economic Forum (WEF).
El president del Govern, Pedro Sánchez, pretén constituir en el seu Govern «el millor equip econòmic de la democràcia espanyola» i per a això dota d’una «clara vocació econòmica» la cartera, en la qual la diplomàcia econòmica serà «prioritària».
- Hivern Aquesta és l’opció més barata de calefacció a casa: “És molt probable que estiguis pagant fins a un 50% més”
- Humor Polèmica a Tarragona per la "censura" a una comparsa del Carnaval per la seva sàtira de PortAventura
- Economia Aquesta és la pensió mitjana que cobrarà un jubilat a Catalunya aquest 2026
- Aterratge d’emergència al Prat Una passatgera de l’avió de Turkish Airlines aterrat al Prat va alertar d’un missatge que explotaria una bomba
- Xifres de rècord Hereu destaca el creixement «serè» del turisme el 2025, gairebé el doble en despesa (+6,8%) que en nombre de visitants (+3,5%)
