SUBSTITUEIX ALYN SMITH
Junqueras, elegit president de l'Aliança Lliure Europea a l'Eurocambra
El líder d'ERC serà vicepresident primer del grup Verds-ALE al Parlament Europeu

zentauroepp51411976 junqueras191219101013 /
El grup Aliança Lliure Europea de l’Eurocambra (EFA per les seves sigles en anglès), del qual formen part representants del Partit Nacionalista Escocès i Esquerra Republicana de Catalunya, entre altres formacions, ha elegit aquest dimarts com el seu nou president el líder d’ERC, Oriol Junqueras, que es converteix a més en primer vicepresident de la coalició Verds/ALE, el quart grup de més pes a l’hemicicle amb 75 eurodiputats.
«Esperem donar la benvinguda a Oriol Junqueras a Estrasburg la setmanaque ve perquè s’assegui com a eurodiputat i assumeixi la presidència del grup», ha celebrat l’eurodiputat cors François Alfonsi. En nom del seu grup, Alfonsi ha recordat que Junqueras és eurodiputat des de 2019 i que com a tal hauria de gaudir d’immunitat.
«És una desgràcia que se li hagi impedit assumir el seu mandat democràtic durant tant temps, privant de manera efectiva els ciutadans catalans que van votar per ell. El comportament de certs elements de l’Estat espanyol al llarg d’aquest procés ha sigut vergonyós», ha criticat en un comunicat en el qual ha urgit a les autoritats espanyoles a respectar la sentència del Tribunal de Justícia de la UE del passat 19 de desembre de manera que el líder republicà, condemnat a 13 anys de presó per sedició i malversació l’octubre passat, pugui asseure’s en el seu escó com més aviat millor.
Pendent del Suprem
Junqueras, que ha presentat recurs davant de la sala del contenciós del Tribunal Suprem perquè anul·li amb caràcter d’urgència la decisió de la Junta Electoral Central que li va negar divendres passat la condició d’eurodiputat i ha sol·licitat mesures cautelaríssimes, succeeix el nacionalista escocès Alyn Smith que el desembre passat va ser elegit diputat al Parlament de Westminster.
La decisió del grup, al qual han sol·licitat la seva incorporació l’expresident Carles Puigdemont i l’exconseller Toni Comín, es produeix tan sols un dia després que el Parlament Europeu emetés una nota interna dirigida als diferents serveis de la cambra comunicant la incorporació dels tres nous eurodiputats amb caràcter retroactiu des del 2 de juliol.
Segons aquesta comunicació, l’Eurocambra «prendrà nota» de la incorporació dels tres nous membres, els noms dels quals ja figuren a la web de la institució i ja tenen correu electrònic i bústia per a la correspondència, en l’obertura de la pròxima sessió plenària a Estrasburg el 13 de gener. Segons la informació del grup, Junqueras figura com a membre de la comissió d’exteriors i la comissió de drets humans així com membre suplent en la d’indústria, investigació i energia. A més, el seu nom ha sigut incorporat a la delegació de l’Eurocambra amb els països del Magreb i la delegació euromediterrània.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»