«No dic en solitari»
Ábalos garanteix «un govern progressista» per a Espanya després del 10-N
El ministre de Foment en funcions rebutja de ple unes terceres eleccions i acusa el PP i Cs d'alimentar l'extrema dreta
zentauroepp50723114 pla mitj del ministre de foment en funcions jos luis bal191103123450 /
El ministre de Foment en funcions i secretari d’Organització socialista, José Luis Ábalos, ha garantit aquest dilluns, després de les eleccions generals, un govern progressista, rebutjant de ple unes terceres eleccions. A més, ha acusat el PP i Ciutadans d’alimentarl’extrema dreta, que va ser l’opció política que més va créixer en els comicis d’aquest diumenge.
«Un govern progressista és un govern socialista. No dic en solitari. En principi si hem tingut eleccions és perquè no vam acceptar les imposicions de determinades tesis, continuarem advocant a un govern socialista», ha assenyalat Ábalos, sense aclarir si buscarà un Executiu de coalició amb Podem i assegurant que l’etiqueta progressista no la poden col·locar a altres forces.
En declaracions a RNE, ha desestimat la possibilitat d’unes terceres eleccions davant de la fragmentació mostrada per les urnes, i ha afirmat que ara toca gestionar els resultats. «Ho descarto totalment, seria un col·lapse institucional», ha assegurat sobre aquest escenari.
En la mateixa línia, la vicepresidenta del Govern en funcions, Carmen Calvo, ha confirmat que volen «tenir un Govern com més aviat millor per poder prendre decisions importants». «Estarem en condicions molt aviat de fer una oferta de diàleg que té un límit, els que d’una manera o d’una altra qüestionen el nostre ordre constitucional i els valors de la democràcia», ha dit a la cadena SER. «Hi haurà govern. Per a nosaltres no hi ha cap altra opció. No hi pot haver cap opció que ens porti a unes altres eleccions de cap manera», ha recalcat més tard a Antena 3.
Caiguda d’escons de Cs
Ábalos, número tres del PSOE, també ha insistit que el seu partit ha mantingut el percentatge de vot i, no obstant, la caiguda de 47 escons de Ciutadans no ha sigut aprofitada pel PP. Ábalos ha dit que els populars ha trobat amb 88 escons un «sostre» i ha assegurat que és la «segona derrota important» de Pablo Casado, en comparació amb els resultats històrics del partit.
«Els que han protagonitzat el bloqueig han tingut la pitjor part, han acabat sent devorats per l’extrema dreta i pràcticament han desaparegut», ha analitzat, en relació amb Ciutadans, posant el focus en què als territoris on ha pactat amb el PP ha perdut la seva representació. «Sembla que tots els que han perdut posen l’accent en el PSOE, a qualsevol d’ells ja els hauria agradat haver tingut els resultats del PSOE», ha recalcat el ministre de Foment.
Notícies relacionadesEl PSOE ha repetit la victòria d’abril però baixant a 120 escons i el 28%, mentre que la segona plaça és per alPP amb el 20,82% i 88 diputats. En tercer lloc ha quedat Vox amb 52 escons i el 15,09%, mentre queUnides Podem i les seves confluències han sumat 35 escons i el 12,84%. Ciutadans s’ha desplomat respecte a l’abril fins als10 escons i només el 6,79%.
- Tribuna Per un sector comercial més fort
- Cosmètica i perfumeria Puig suma 1.000 milions en borsa al cap d’un mes negociant amb Estée Lauder
- Expansió Telefónica rastreja grans compres al Brasil
- Sector en auge La indústria del col·lagen i el magnesi factura més de 2.100 milions a Espanya
- Sense Pressupostos de l’Estat 740 milions més per a Defensa sense l’aval del Congrés
