ERC escalfa la visita del Rei a BCN

Aragonès titlla la presència de Felip VI de «campanya electoral» dels immobilistes

aragones-pere

aragones-pere

1
Es llegeix en minuts
Xabi Barrena

Dos dies, el cap de setmana, fa que ERC enfoca les seves bateries contra la Direcció de l’Estat. Per múltiples raons. Una, per recollir el descontentament, quan no l’antipatia que l’actual rei, Felip VI, aixeca entre els seguidors de l’independentisme. Una altra, per descomptat, per la mateixa condició de partit republicà oposat a qualsevol monarquia. I la tercera, i no per això menys important, perquè, com assenyala una veu del partit, «atiar-li al Rei és gratis a Catalunya». 

I així, el líder extramurs d’ERC, Pere Aragonès, ha establert una altra vegada aquest diumenge, a Sant Feliu de Llobregat, aquest fil de connexió entre el franquisme i l’actual legalitat constitucional. «Aquest diumenge i dilluns tindrem a Barcelona el Borbó [amb referència a Felip VI, que acudeix a la capital catalana per a l’entrega dels premis Princesa de Girona], una monarquia que representa la continuïtat institucional amb el franquisme dins de la seva pròpia llei», no en va, va prosseguir Aragonès, «Joan Carles I va ser l’elegit com a successor en la Direcció d’Estat per part» del dictador. 

El coordinador nacional republicà va titllar la presència de Felip VI com d’acte electoral d’aquells «que fan campanya perquè res canviï», amb referència al PP, Ciutadans, Vox i «per descomptat, el PSOE». En vista d’això, Aragonès va cridar a donar resposta tant a la visita com a la sentència de l’1-O, i fer-ho a les urnes.

L’amic d’EH Bildu

Notícies relacionades

El convidat estrella d’ERC, el mediàtic diputat d’EH Bildu Jon Iñarritu, ja havia centrat la pilota per a la rematada d’Aragonès. El diputat en el Congrés va afirmar que «Felip VI, més que l’‘el preparat’, com se’l coneix, és ‘el rebutjat’, a Euskadi i Catalunya». Entre altres raons, pel seu discurs del 3 d’octubre del 2017, dos dies després de l’1-O, que tan malament va provar entre els seguidors independentistes per la seva virulència i per una suposada falta a l’obligada neutralitat que la Constitució atorga al càrrec. «Desenterrar Franco és fàcil», va dir Iñarritu, «el difícil és desenterrar el franquisme institucional».

Fins i tot Marta Rosique, la diputada més jove del Congrés en la passada legislatura fallida, es va referir a la presència del monarca a Barcelona. Va qualificar d’«indecent» que «es passegi» per Catalunya.