també crítiques des de ciutadans
El PP demana la dimissió de Marlaska per sortir a sopar mentre es produïen els disturbis
García Egea censura el ministre de l'Interior per haver anat ahir a la nit a un restaurant de Madrid
El ministre assegura que es va menjar una hamburguesa i que va tornar al despatx en una hora
undefined49689292 03 09 2019 el secretario general del pp teodoro garc a egea190903154130 /
Dos discursos, dos estils. Davant el nou Pablo Casado, que ahir va intentar controlar el to i es va mostrar institucional en la Moncloa després de reunir-se amb Pedro Sánchez, avui el seu secretari general, Teodoro García Egea, ha començat el dia exigint la dimissió del ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska.
A cop de tuit, García Egea ha assegurat aquest matí que veu «sobrepassat» el Govern de Sánchez i censura Marlaska per haversortit a sopar ahir a la nit a un conegut restaurant i bar de copes de Madrid mentre a Catalunyacremaven barricades als carrers. El número dos del partit ha tancat el missatge amb l’etiqueta #MarlaskaDimision perquè els participants de la xarxa Twitter s’hi vagin sumant.
El secretari general ha dedicat dos tuits a l’assumpte i en el primer ha inclòs una informació d’‘OKDiario’ en la qual es publica una foto del ministre bevent d’un got en l’establiment del barri de Chueca. «Ahir vaig parlar amb un policia que estava contenint els violents a Barcelona, em va dir que no havia begut aigua en diverses hores per la dificultat extrema de la situació. Avui està indignat al veure que a aquella hora el seu ministre disfrutava de la nit madrilenya», ha deixat escrit en un segon missatge a Twitter.
També des de Ciutadans s’han sentit veus que demanaven responsabilitats a Marlaska. A Twitter, Joan Mesquida demanava que no seguís al capdavant del departament per la seva gestió dels aldarulls violents que s’estan registrant a Barcelona. A través d’un comentari publicat en el seu compte personal de Twitter, Mesquida qüestiona Marlaska: «Marlaska sopava ahir a la nit al bar de copes de moda de Chueca mentre Barcelona cremava», ha escrit el que va ser director de la Guàrdia Civil i la Policia amb el PSOE.
L’explicació del ministre
Notícies relacionadesA RNE, Marlaska ha explicat que va ser al seu despatx des de les vuit del matí fins a les onze de la nit i que va sortir «a sopar una hamburguesa» amb el seu cap de gabinet i va tornar al despatx «una hora després». El Ministeri, al Passeig de la Castellana, 3, està a 850 metres del restaurant.
El ministre ha lamentat la «pobresa intel·lectual i personal» del PP per demanar la seva dimissió: «Si això és la política, no saben el que realment la ciutadania vol de nosaltres». També Adriana Lastra i José Luis Ábalos han sortit en la seva defensa.
- Pagament flexible José Ramón, assessor fiscal: "Si no pots pagar la renda en dos terminis, pots demanar ajornar-la fins a 24 mesos"
- Tecnologia militar Google tanca un acord confidencial per cedir la seva IA al Pentàgon malgrat l’oposició de centenars d’empleats
- SALUT REPRODUCTIVA Un estudi del CSIC conclou que la dieta mediterrània i la microbiota vaginal influeixen en l’èxit de la inseminació artificial
- Trekking VIP Aquest diumenge pots visitar el bosc del Prat que només obre 8 vegades a l’any
- Pensions de viduïtat Pensió de viduïtat en parelles de fet: així són els requisits i les quanties de la prestació
