POLÈMIQUES DECLARACIONS
El Govern i les empreses es desmarquen de la crida de Comín a bloquejar l'economia espanyola
Membres del Consell Executiu, de Foment i de la Cambra discrepen del boicot a les empreses i de l'aturada indefinida
Només els més pròxims a Puigdemont avalen parcialment les polèmiques tesis de l'exconseller
zentauroepp50300951 politica toni comin191008212155 /
Rebuig contundent del Govern a la proposta de l’exconseller Toni Comín, que en una entrevista a EL PERIÓDICO va proposar el bloqueig econòmic de l’Estat com a resposta a la imminent sentència del procés. En una entrevista a ‘Els Matins’ de TV-3, la consellera d’Empresa, Àngels Chacón, ha sigut clara: «¿Perjudicar l’economia de l’Estat espanyol? Si la perjudiquem ens perjudiquem; estem en un context global; és obvi que en l’Estat Catalunya és un pulmó econòmic, però no podem pensar a perjudicar-nos a nosaltres mateixos». «M’he manifestat sempre en contra de boicots; veure si ho entenem d’una vegada: estem en un context global, l’economia és global, la interdependència entre empreses i països és increïble; hem de combinar la defensa dels nostres drets, només faltaria, i fer empresa és fer país», ha afegit.
Altres membres del Govern consultats per EL PERIÓDICO no han dubtat en privat a l’hora de desmarcar-se de Comín, vicepresident del Consell per la República. Consideren que un eventual boicot a empreses o una aturada indefinida manca de sentit i responen més a una posició personal per part d’un exconseller que s’ha desplaçat a l’estranger i manté des de fa mesos una posició independentista radical. «Ho diu, però ell és a Bèlgica», resumeix un destacat membre del Consell Executiu.
Fonts de Presidència de la Generalitat també s’han desmarcat de la posició de Comín. La posició de l’Executiu de Quim Torra continua sent la de respondre a la sentència preservant les Institucions, és a dir, sense generar el risc de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució.
Notícies relacionadesAmb tot, alguns diputats de Junts per Catalunya, pròxims a les tesis de l’expresident Puigdemont, no s’allunyen gaire de la proposta de Comín i mantenen una certa incògnita sobre el que el moviment independentista farà després de la sentència del Suprem.
Foment i la Cambra, en desacord
També des de l’àmbit econòmic s’ha mostrat el rebuig del bloqueig econòmic que proposa l’exconseller de Salut. El president de Foment, Josep Sánchez Llibre, es va mostrar «radicalment» en contra d’una aturada de país. Joan Canadell, responsable de la Cambra de Comerç, va afegir que «proposar una aturada de país sense tenir clar un objectiu i sobretot un què hi ha després de l’aturada per a nosaltres pot ser un drama».
- 1.500 inscripcions disponibles El Sindicat Manter organitza la Segona Cursa Antiracista de Barcelona: serà el 13 de juny i recorrerà Montjuïc
- Debat al ple Catalunya eliminarà impostos als ramaders afectats per crisis sanitàries i que no puguin treure els animals de la granja
- Descarbonització Port de Barcelona adjudica la futura hidrogenera a SympH2ony, que invertirà 20 milions d’euros
- Música Sergio Dalma, Joan Dausà, Sopa de Cabra, Rosario i Luz Casal actuaran a Manresa en Camins, un nou festival d’estiu
- Des del 19 de març El Govern ja ha concedit el grau de dependència extrema de la llei ELA a 74 persones a Catalunya
