RESPOSTA ALS INDEPENDENTISTES
Sánchez impugnarà els acords del Parlament
El Govern condemna el polèmic acord subscrit a la Cambra catalana per JxCat, ERC i la CUP
L'Executiu endureix la resposta al conflicte territorial davant de l'escalada de tensió a l'inici de la campanya

undefined50025244 spain s president pedro sanchez perez castejon speaks during190924115854 /
El Govern espanyol impugnarà davant els tribunals les polèmiques resolucions aprovades aquest dijous al Parlament. Pedro Sánchez, que ha seguit els esdeveniments de la Cambra catalana les últimes hores del seu viatge a Nova York, vol donar una resposta ràpida i contundent davant de l’escalada de tensió generada després de la detenció de nou membres dels CDR i la resposta de les forces independentistes des de les institucions.
L’Executiu impugnarà les resolucions referides al compromís del Parlament per liderar una resposta institucional a la sentència al procés, la que insta a impulsar un acord d’amnistia i l’autodeterminació i la que demana la retirada dels agents de la Guàrdia Civil a Catalunya al considerar que aquest cos «s’ha mostrat obertament com una policia de caràcter polític».
Notícies relacionadesDesprés d’haver seguit el desenvolupament de la convulsa sessió al Parlament, el Govern ha emès un comunicat en el qual anuncia que està estudiant el contingut concret de l’aprovat per impugnar i actuar jurídicament contra les resolucions aprovades amb els vots favorables de JxCat, ERC i la CUP. La Moncloa explica que es tracta d’una «decisió política», però no concreta encara davant de quin tribunal presentarà el seu recurs i recorda que les resolucions del Parlament encara no han sigut publicades oficialment.
El president en funcions té previst agafar el vol de tornada a Madrid dijous a última hora i ser a la Moncloa divendres al matí.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- POLÈMIC RECONEIXEMENT El cineasta Albert Serra i la Unión de Criadores de Toros de Lidia guanyen el primer Premi Nacional de Tauromàquia que no convoca el Ministeri de Cultura
- De copilot del Dakar a ciclista professional
- Sector en crisi El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros
- Habitatge públic El Govern veu «complicat» impedir que les 36.000 vivendes que deixaran de ser de protecció oficial passin al mercat privat
- Futbol La Justícia manté la imputació al jugador del Reial Madrid Raúl Asencio per pornografia infantil