JUDICI DEL PROCÉS
Cuixart: «Potser em condemnen a 14 anys. ¿I què? Els viurem»
El líder d'Òmnium anuncia que complirà «íntegrament» la pena i que renuncia a qualsevol reducció penitenciària
Afirma que Catalunya entra en un «escenari de lluita antifranquista» i avisa que la resposta a la sentència no pot ser una foto
zentauroepp47134551 cuixart190709112725
El president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha anunciat aquest divendres, quan es compleixen dos anys de les protestes davant de la Conselleria d’Economia que el van portar a la presó, que «complirà íntegrament la condemna» que li imposi elTribunal Suprem–la qual que ja dona per feta–i que renuncia a qualsevol reducció de la pena.
«Potser em condemnen a 14 anys de presó. ¿I què? Els viurem. O perdíem la por o ens enfonsàvem», ha afirmat en una entrevista a Catalunya Ràdio.
🔴 Jordi Cuixart [@jcuixart] i la repressió: "Potser en condemnin a 14 anys de presó, i què? Els viurem; o perdíem la por, o ens ensorràvem" https://t.co/EV1z4QUws7
— El matí de Catalunya Ràdio (@maticatradio) 20 de septiembre de 2019
Així, Cuixart ha explicat que no ha firmat el programa individual de tractament que ofereix la presó i que dona accés a permisos penitenciaris. Ara bé, no significa que no pugui acollir-se a un tercer grau quan ja s’hagi complert part de la pena.
Ha avançat que Òmnium no demanarà a l’Estat capindulti ha defensat unaamnistia: «Amb una amnistia l’Estat admet públicament que els fets pels quals hem sigut condemnats són injustos», ha argumentat.
«Fax al Rei: ho tornarem a fer»
Cuixart ha assenyalat que Catalunya «entra en una fase de lluita antifranquista» i ha advertit a les forces independentistes, que discrepen sobre quina ha de ser la resposta a la sentència, que aquesta resposta no pot ser només una fotografia. El dirigent d’Òmnium ha remarcat que seria «una falta de respecte» no donar una resposta política a la resolució del Suprem. «Això no es resol amb una foto, que quedi clar. Si es parla d’unitatper no fer-la, la societat els passarà per sobre», ha afirmat en un missatge directe a ERC i Junts per Catalunya.
🔴 Jordi Cuixart [@jcuixart] i la resposta institucional a la sentència: "Això no es resol amb una foto, que quedi clar. Si es parla d'unitat per no fer-la, la societat els passarà per sobre" https://t.co/EV1z4QUws7
— El matí de Catalunya Ràdio (@maticatradio) 20 de septiembre de 2019
Aquesta resposta política, ha apuntat, ha de suposar «no renunciar a cap dret, incloent-hi el d’autodeterminació». «La resposta a la sentència haurà de ser de solidaritat i haurà de tenir un objectiu d’horitzó polític», ha afegit. I ha fet una proposta, en la línia del seu famósal·legat final en el judici del procés, en què va afirmar que «ho tornaria a fer». Una resposta podria ser «un fax al Rei amb els noms dels presos, perquè ho tornarem a fer», ha dit.
Notícies relacionadesSobre les eleccions generals del 10-N, Cuixart ha instat els ciutadans a acudir a les urnes: «Cal anar a votar. No oblidem que el camí està marcat. L’Estat està disposat a acabar amb l’autonomia de Catalunya», ha advertit.
Jordi Cuixart Òmnium Cultural Catalunya Independència de Catalunya Sentència del procés Judici del 'procés' Polítics catalans presos
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- DIJOUS A LES 11.15 Concert des de Viena
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
