CAMÍ DEL 10-N
Sánchez i Casado, primer xoc de precampanya
El president en funcions culpa del bloqueig el president del PP per no tenir «sentit d'Estat», Rivera per «irresponsable» i Iglesias pel seu «dogmatisme»

zentauroepp49912544 casado cayetana190918093445 /
Aquests dies als passadissos del Congrés diputats de diversos partits coincidien que Albert Rivera, amb el seu gir estratègic de dilluns amb l’oferiment d’abstenció, havia iniciat la precampanya. Avui, després que el Rei no designés cap candidat, és llavors el tercer dia de precampanya. I així s’ha escenificat en la sessió de control al Govern, en els cara a cara entre Pedro Sánchez i Pablo Casado, i també a la resta de preguntes de l’oposició als membres de l’Executiu. [Directe: última hora i totes les notícies de l’actualitat política]
Tant Sánchez com el líder del PP, en un agre debat, han introduït en les seves intervencions algunes de les idees força que repetiran en les pròximes setmanes. El primer ha culpat de la repetició electoral tant els populars com Ciutadans i Unides Podem. Casado li ha criticat la seva «falta de sentit d’Estat»; a Rivera, la seva «irresponsabilitat» i a Pablo Iglesias, el seu «dogmatisme». El secretari general del PSOE ha retocat la frase que ja va dir ahir a la nit en la seva compareixença a la Moncloa («Demanem als espanyols una majoria més clara el 10 de novembre») i aquest matí ha afirmat: «Espero que els espanyols donin una majoria més rotunda al PSOE perquè vostès no tinguin capacitat de bloquejar novament un govern que és el que necessita Espanya».
Casado ha filat la seva intervenció entorn de la tesi que, si Sánchez «no ha sigutcapaç de gestionar la seva investidura, difícilment potgestionar una naciócom Espanya» i, sumant-se a l’estratègia de Rivera, ha remarcat que, al final, el cap de l’Executiu ha rebutjat «dos acords: a la dreta i a l’esquerra». «Ha traït a tothom i ha demostrat que no és de confiança», ha afirmat el dirigent conservador després de recordar que Sánchez va recolzar el PP en el 155 i «després va fer la moció de censura [per una sentència de corrupció, ha obviat]», va tancar un acord amb Ciutadans el 2016 i ara no s’ha assegut a negociar amb ells (Rivera no va anar a dues reunions a què Sánchez el va convocar) i ara no ha sigut capaç de pactar amb Podem, el presumpte soci preferent del PSOE. «Les eleccions les carrega el diable», li ha deixat anar pensant en la possibilitat que el 10-N el pes dels dos blocs, esquerres i dretes, canviï.
Un altre duel: Álvarez de Toledo i Calvo
La dissolució de les Corts impedirà, almenys ara per ara, continuar assistint als duels entre la portaveu del PP, Cayetana Álvarez de Toledo, i la vicepresidenta en funcions, Carmen Calvo. Han recordat en alguns moments els agres enfrontaments que fa anys van protagonitzar María Teresa Fernández de la Vega (número dos de José Luis Rodríguez Zapatero) i Soraya Sáenz de Santamaría (portaveu del grup parlamentari del PP abans que vicepresidenta).
Una de les frases més aplaudides pel grup del PP ha sigut quan Álvarez de Toledo, seguint la línia de Casado, ha advertit a Calvo que la repetició electoral «li anirà moltíssim pitjor del que els seus Redondos li xiuxiuegen», amb referència al cap de Gabinete de Sánchez, que es diu Iván Redondo.
Notícies relacionadesCalvo ha començat fort demanant a la portaveu conservadora que baixés de la seva «altura inabastable» i mirés «a baix», als «simples mortals socialistes». I com que la pregunta que li havia plantejat era «¿què és un Govern progressista?», la vicepresidenta ha respost que és un Executiu que treballa per «la pau social», que «no ha de caure per corrupció després d’una sentència» [recordant el motiu pel qual va caure Rajoy], i «no és una fàbrica d’independentistes».
Álvarez de Toledo ha acusat Calvo de ser l’«executor» de la «farsa socialista», alimentant la tesi que Sánchez buscava la repetició electoral i no el pacte. «Ni quan guanyen les esquerres són capaces de governar», ha sentenciat.
Unides Podem Pablo Casado Ciutadans PP - Partit Popular PSOE Pablo Iglesias Albert Rivera Pedro Sánchez
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar