LA SALUT DE L'EXCAP DE L'ESTAT
Totes les operacions de Joan Carles I

operaciones rey
Dissabte que ve, 24 d’agost, el rei emèrit Joan Carles I serà sotmès a una operació de cirurgia cardíaca. Una cita que va ser preescrita pels metges durant la seva última revisió anual, que es va fer els dies 11 i 12 de juny, per la qual cosa el rei emèrit, de 81 anys, ha pogut fer-se a la idea que li havien de fer.
La intervenció tindrà lloc a la clínica Quirón de Pozuelo de Alarcón, a Madrid.
No serà la primera vegada que el pare del rei Felip VI se sotmetrà a una intervenció quirúrgica ja que en total n’hi ha fet 16, sent el període més complicat entre els anys 2000 i 2013, en què es va haver de sotmetre a set operacions.
L’anterior, de genoll, va ser l’abril del 2018. En una clínica madrilenya va ser sotmès a una intervenció quirúrgica en què se li va substituir la pròtesi artificial que se li havien implantat al genoll dret feia menys de set anys (concretament, el juny del 2011). Amb aquesta pròtesi d’última generació va guanyar mobilitat i estabilitat.
El novembre del 2013, el cirurgià Miguel Cabanela i el seu col·laborador a la Clínica Mayo de Minnesota (EUA) Robert Trousdale li van implantar una pròtesi definitiva al maluc esquerre.
El 4 de setembre també del 2013 Joan Carles es va sotmetre a una cirurgia per la ruptura del tendó d’Aquil·les del peu esquerre, ocorreguda poc després que deixés les crosses que feia servir per recuperar-se de la seva operació de genoll.
El 14 d’abril del 2012, el doctor Villamor li va implantar una pròtesi almaluc dret, afectat per l’artrosi i fracturat en tres fragments com a conseqüència d’una caiguda durant el seu polèmic viatge privat a Botswana.
Dues setmanes després, el mateix equip mèdic va haver de resoldre a la sala d’operacions una luxació al desajustar-se aquella pròtesi de maluc per un mal moviment durant una audiència concedida a la Zarzuela al ministre d’Afers Exteriors dels Emirats Àrabs.
El novembre del 2012, Villamor li va implantar també una pròtesi al maluc esquerre, desgastat per l’artrosi, i tres mesos després també va haver de solucionar un problema de luxacióa la mateixa zona.
A més, aquest implant va acabar provocant-li una infecció, de manera que el 24 de setembre del 2013 va tornar a la sala d’operacions, en aquesta ocasió a l’Hospital Universitari Quirón de Madrid, on Cabanela i Trousdale li van substituir la pròtesi per una de provisional després de netejar el teixit infectat i, dos mesos més tard, li’n van implantar una de nova i definitiva.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió