DESCENS DE CÀRRECS
Iniciativa per Catalunya-Verds, declarada en concurs de creditors

/
El jutjat mercantil número 7 de Barcelona ha declarat en concurs de creditors la formació política Iniciativa per Catalunya-Verds (ICV), que passa a estar en mans d’una administració concursal. Segons la interlocutòria del jutge, queda acreditat el concurs "voluntari" sol·licitat per la pròpia formació, afectada pels deutes dels últims anys i que en assemblea a principis de mes va decidir no seguir renegociant amb les entitats bancàries i declarar-se insolvent.
Tota la plantilla afectada per l’ERO
S’estableix que serà un procediment concursal "ordinari" i es declara que queden extingides les relacions laborals al si d’ICV. En aquest sentit, el partit, a més de sol·licitar el concurs, ha presentat un expedient d’extinció de contractes "que afecta la totalitat de la plantilla", informe que el jutge traslladarà a l’autoritat laboral. El personal d’ICV va ser informat de la situació "irreversible" del partit dies abans de la decisió de declarar-se en concurs de creditors, van dir en aquell moment a Efe fonts properes a la formació.
La interlocutòria també acorda que "el deutor (ICV) queda intervingut a les seves facultats d’administració i disposició sobre el seu patrimoni". En aquest sentit, el jutge autoritza l’administrador nomenat a "accedir a les instal·lacions i documents" del deutor, la mateixa formació, a la qual s’"adverteix" del seu "deure de col·laboració" en el procés.
Descens de càrrecs, augment de deute
Notícies relacionadesL’entitat, hereva de l’històric PSUC i els actuals directius de la qual han derivat a l’espai dels Comuns, havia renegociat el seu deute amb els bancs en els últims anys, però els ingressos havien caigut pel descens de càrrecs representatius i ja no podia fer front als seus 9,2 milions d’euros de deute.
Assessorats pel despatx d’advocats Advecon, ICV va presentar el 6 de juliol el seu concurs de creditors, que implicarà la venda dels seus 26 locals. Els actuals dirigents del partit ecosocialista, Marta Ribas, David Cid i Ernest Urtasun, van explicar llavors que, tot i que no hi havia situació tècnica d’insolvència, sí que podria arribar en els següents mesos i es volia evitar la situació de "degradació".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"