L'ANC activa un cercador web d'empreses compromeses amb el sobiranisme

L'entitat assegura que la seva campanya ha propiciat 148.000 canvis de contracte a companyies afins

Foment del Treball acusa l'associació de promoure un «boicot» per motius polítics

zentauroepp46826526 anc plaa sant jaume190204102223

zentauroepp46826526 anc plaa sant jaume190204102223

2
Es llegeix en minuts
Júlia Regué
Júlia Regué

Cap de la secció de Política.

Especialista en política.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’ANC ha presentat aquest dijous una altra ronda de la campanya ‘Consum Estratègic’, que consisteix a impulsar un directori d’empreses compromeses amb el sobiranisme i allunyades de les de “l’Ibex 35, les del BOE, i les de la ‘llotja del Bernabeu’” amb la presentació d’un cercador web que permet als consumidors trobar companyies a partir de la denominació social, el codi postal, l’àmbit (gas, telefonia, electricitat, carburants...) i altres categories entre les quals s’inclou si està registrada com a cooperativa o si disposa de certificats mediambientals.

Des que van inaugurar aquesta iniciativa al novembre, han propiciat prop de 148.000 canvis de contracte a 11 d’aquestes empreses, i han organitzat 92 fires i unes 115 xerrades a tot Catalunya, segons les dades que ha facilitat l’organització.

L’entitat dirigida per Elisenda Paluzie s’ha felicitat per aquestes xifres, si bé no ha volgut detallar als periodistes quants proveïdors figuren en aquesta agenda i quins han sigut els més beneficiats per l’empenta. 

Segons ha explicat el coordinador, el secretari nacional David Fernàndez, tota la informació que apareix sobre aquestes empreses ha sigut facilitada per elles mateixes, que s’han prestat voluntàriament a figurar en aquest tauler d’anuncis. 

Així mateix, ha fet una crida que l’administració pública s’avingui a contractar aquest tipus d’empreses, i a empresaris i autònoms perquè s’afegeixin a la llista: “Estigueu a l’altura del moment, del que demana el mercat, d’aquesta nova manera de fer negocis i de consumir amb consciència de país”, ha animat Fernàndez, i ha enaltit el projecte que lidera com una manera de ser “partícips de la construcció de l’economia catalana, lluny de les aliances de l’statu quo i de les manipulacions polítiques de l’economia”.

La dirigent de l’entitat ha reflexionat que l’independentisme s’“enfronta a un Estat molt poderós que, per preservar la sagrada unitat de la pàtria espanyola, està disposat a vulnerar drets i a utilitzar la repressió política. Aquest poder es visualitza i s’aplica de moltes formes, també en l’àmbit econòmic”, ha postil·lat. 

Paluzie ha vinculat aquesta campanya amb la d’“altres moviments democràtics i pacífics amb estratègies de lluita no-violenta”. “Del que es parla és de com debilitar els pilars de poder dels qui exerceixen opressió i s’inscriuria dins de les campanyes de no cooperació amb aquell que exerceix de forma autoritària i arbitrària el poder, amb lligams amb el poder polític de l’Estat”, ha apuntat.

Foment censura la iniciativa

Notícies relacionades

Després que es conegués la iniciativa, el president de la patronal Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha acusat l’ANC d’incitar al “boicot” empresarial des d’un plantejament “totalment irracional” amb la seva campanya de “consum estratègic”. “Estem radicalment en contra d’aquest plantejament de boicot, que va en contra dels interessos dels catalans, dels consumidors, de les empreses catalanes i dels seus treballadors”, ha sentenciat després de denunciar que aquestes campanyes lesionen la “cohesió social”.

“Barrejar política i consum és un plantejament totalment irracional, anacrònic i no és propi del segle XXI”, ha etzibat Sánchez Llibre, per a qui, davant d’una decisió de consum haurien de prioritzar aspectes com el preu, la qualitat, la sostenibilitat o la procedència d’un producte, però no criteris polítics. En aquesta línia, ha advertit que Foment utilitzarà “totes les eines i mecanismes al seu abast” per defensar totes les companyies catalanes, tot i que no ha detallat com.