Campanya electoral
Viggo Mortensen critica Vox per haver utilitzat la imatge d'Aragorn el 28-A: "Cal ser bastant ignorant"
L'actor assenyala que és absurd que se'l "vinculi a un partit polític ultranacionalista i neofeixista"
vox
L’actor Viggo Mortensen ha qualificat d’"ignorant" la formació d’extrema dreta Vox per l’ús que va fer del personatge d’Aragorn que ell mateix va encarnar en la trilogia d’‘El senyor dels anells’ durant la passada jornada electoral del 28 d’abril.
"Cal ser bastant ignorant per pensar que l’ús del personatge d’Aragorn de la trilogia cinematogràfica ‘El senyor dels anells’ per promoure la campanya electoral d’un partit xenòfob d’ultradreta com Vox seria una bona idea", ha assegurat Mortensen en una carta a la directora d’‘El País’ publicada aquest dimarts.
"No només és absurd que a mi, l’actor que va encarnar aquest personatge per a [el director] Peter Jackson i una persona interessada en la rica varietat de cultures i idiomes que hi ha a Espanya i al món, se’m vinculi a un partit polític ultranacionalista i neofeixista", assenyala a la carta.
"És encara més ridícul que s’utilitzi el personatge d’Aragorn, un estadista poliglot que advoca pel coneixement i la inclusió de les diverses races, costums i llengües de la Terra Mitjana, per legitimar un grup polític antiimmigrant, antifeminista i islamòfob", prossegueix l’actor.
"Atents i proactius"
Mortensen, que també exerceix com a poeta, músic, fotògraf i pintor i té una petita editorial independent especialitzada en art i poesia, és novaiorquès, amb ascendència danesa i argentina, i resideix habitualment a Madrid des de fa anys.
"Em riuria de la seva poca traça –acaba la carta–, però Vox ha entrat al Congrés amb 24 escons; no és un acudit, i caldrà estar atents i proactius, com ho és Aragorn en la saga de Tolkien".
Notícies relacionadesLa formació liderada per Santiago Abascal va publicar el 28 d’abril un tuit en què utilitzava una escena d’"El senyor dels Anells" en què el personatge d’Aragorn, identificat com a Vox, s’enfrontava tot sol a un exèrcit sobre el qual apareixien símbols i banderes de diferents mitjans de comunicació i col·lectius polítics i sindicals.
La distribuïdora Warner Bros, propietària dels drets de la trilogia, va respondre l’endemà amb un altre tuit advertint a Vox que no havien autoritzat l’ús de la seva propietat intel·lectual per a cap campanya política.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
