TUIT VIRAL EN LA JORNADA ELECTORAL

Vox s'enreda a Twitter amb un missatge que incita a combatre feministes, gais i premsa

El partit d'Abascal utilitza en el seu muntatge una foto de Viggo Mortensen, un actor que ha mostrat públicament el seu recolzament a l'independentisme català

vox

vox

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Anarquistes, feministes, col·lectius LGTBI... Vox ha publicat un tuit aquest diumenge en què, de manera gràfica, identifica tots els seus enemics, incloent-hi diversos mitjans de comunicació.

La jornada electoral, en directe

jornada electoral

Amb un missatge sobre una imatge d’‘El senyor dels anells’ ("Que comenci la batalla"), el guerrer de Vox (que a la pel·lícula no és cap altre que Viggo Mortensen) s’enfronta a tot un exèrcit format per tots els col·lectius i mitjans que la formació d’extrema dreta vol combatre: el feminisme, la comunitat LGTBI, La Sexta (el tancament de la qual ha promès si governa), la SER, el diari ‘El País’, l’independentisme català, el comunisme, l’anarquisme, la república...

Però la formació que presideix Santiago Abascal no només s’ha equivocat en l’ortografia del missatge (ha posat accent en el 'Qué' de «‘Qué comience la batalla’», quan no en porta), sinó també en l’elecció del personatge per il·lustrar la seva "batalla", ja que Viggo Mortensens’ha significat en diverses ocasions pel seu recolzament al procés i fins i tot s’ha unit a l’entitat independentista Òmnium Cultural, tal com s’han encarregat de recordar-li diversos tuitaires.

  

Activitat a Twitter

Segurament, la gran activitat a Twitter del partit d’Abascal els ha jugat una mala passada. I és que la formació d’extrema dreta és la que més activitat ha registrat a Twitter aquest dissabte, jornada de reflexió prèvia al dia de les eleccions, amb un 40% de les mencions a la xarxa social Twitter, davant el PSOE, que ha generat un 2% del total d’activitat política.

Segons l’anàlisi realitzada per la consultora Shackleton Buzz&Press, tots els partits, en una mesura o una altra, han publicat alguna cosa aquest dia.

Per a l’informe, la consultora ha comptabilitzat un total de 291.563 mencions en aquesta jornada de 100.145 usuaris diferents. Durant aquesta jornada, el ‘hashtag #Jornadadereflexión va ser 'trending topic' durant tot el dia (20 hores).

Cs, és el segon i el PSOE, l’últim

Notícies relacionades

El següent partit que ha registrat més intensitat durant la jornada de reflexió ha sigut Cs, amb el 32%. Segons l’anàlisi de la consultora, bona part d’aquesta activitat s’ha degut als tuits de Juan Carlos Girauta, cap de llista de la formació taronja per la província de Toledo.

A la cua hi ha el PSOE, que ha sigut el partit que menys publicacions ha realitzat (2%): només s’ha registrat un tuit de Pedro Sánchez i un retuit a aquesta informació per part del compte oficial del PSOE.