CONFERÈNCIA A ESPARREGUERA
Un expert del Consell de la República diu que el Govern «va robar» el cens de l'1-O
El professor de la Pompeu Fabra Rafael Pous se'n desdiu i ara assegura que només disposa la informació accessible a qualsevol ciutadà
Rafael Pous, destacat activista del Consell de la República i professor de la Universitat Pompeu Fabra, va reconèixer en un recent acte públic a Esparreguera de recolzament a l’entitat que presideix Carles Puigdemont que la Generalitat havia “robat el cens” electoral per poder organitzar el referèndum de l’1-O, explica aquest diumenge ‘El Confidencial’. L’obtenció de les dades privades dels electors és una de les incògnites punibles a què s’enfronta la cúpula independentista jutjada davant del Tribunal Suprem.
“Perquè ja sabem com se les gasten amb el cens. El tenen agafat i no ens el deixen. Perquè el cens és la clau. ¿Quina va ser la primera alegria de l’1 d’octubre en els dies anteriors? Quan el Govern de la Generalitat ens va donar el cens als ciutadans. I ens hi va deixar accedir a través de Twitter, Telegram i el web”, va assegurar Pous en una trobada que va tenir lloc el 24 de gener a l’Ateneu de Esparraguera i que la televisió local va gravar i va penjar a YouTube.
Segons la informació firmada pel periodista Marcos Lamelas, “el pont per eludir els problemes legals per encaixar informàticament el Consell per la República i la xarxa tecnològica de l’administració catalana seria a les illes Fèroe”. Segons Pous, la Generalitat va aconseguir el cens ja que “l’hi va poder robar a aquest Estat que el té segrestat. Mai més, mai més això. ‘Blockchain’ és la tecnologia que ens permetrà tenir les dades als mateixos ciutadans, els dipositaris i custodis de les nostres pròpies dades. Això em sembla molt rellevant i molt important”.
Pous, enginyer de telecomunicacions, doctor per la Universitat de Berkeley i membre del col·lectiu Cercle Català de Negocis, s’ha desdit parcialment de les seves afirmacions a Esparreguera i va puntualitzar a ‘El Confidencial’ que no va arribar a tenir una informació privilegiada sobre l’assumpte del cens: “Com tots els ciutadans de Catalunya, vaig tenir accés a les meves dades de cens a través de serveis de Twitter i Telegram. No tinc cap informació que no tingués qualsevol altre ciutadà de Catalunya. Si vaig utilitzar la paraula ‘robar’, va ser un error i no el mantinc. Entenc que si la Generalitat ens va fer arribar dades ho va fer partint de la legalitat vigent”.
Malgrat la seva rectificació, l’activisme sobiranista continua considerant la possessió del cens com un dels triomfs de la batalla independentista a l’obrir la porta a informació gelosament guardada per l’Estat i permetre donar aparences d’oficialitat al referèndum de l’1-O. El relat de Rafael Pous coincideix en part amb el de la Guàrdia Civil, que assegura que la mà dreta d’Oriol Junqueras, Josep María Jové, va deixar anotat a la seva llibreta Moleskine que s’havien utilitzat diverses bases de dades oficials per configurar el cens que es va utilitzar l’1-O. Per aquests fets, entre d’altres, Jové serà jutjat juntament amb diversos alts càrrecs de l’independentisme davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
!Buenos dias!
— Cafés por la República (@CafesxRepublica) 23 de enero de 2019
Tertulias:
24 de enero en #Esparraguera
Con @Pous: "Què és, com funciona i per què hem de ser ciutadans del Consell per la República?"
Reserva de asiento: birresrepublica@gmail.com (hasta fin de existencias) pic.twitter.com/PvDSXPXI0H
Pous explica en les seves conferències de recolzament al Consell per la República que es vol utilitzar aquest cens com a base de dades principal per crear un registre civil i mercantil propi al marge de l’Estat, el que suposaria una altra possible font d’ingressos per a l’aparell que està organitzant Puigdemont mitjançant la petició de cobrament d’impostos des de Brussel·les per finançar el procés a la independència o l’aprofitament de les criptomonedes com bitcoin per establir vies de finançament opaques.
- Drets laborals El permís laboral de 5 dies que tenen tots els treballadors el 2026 i que molts no estan fent servir
- Entrevista Elena Ibáñez, biòloga cel·lular: "Hi ha estudis que han detectat microplàstics en el semen i en els ovaris"
- Fauna sorprenent Troben un peix que és capaç d’escalar 15 metres de roca a les cascades
- Julián i Miguel Casanova expliquen la Guerra Civil en vinyetes: «Aquest còmic també busca combatre les mentides que circulen per les xarxes»
- Guerra a l’Orient Pròxim Almenys un mort en un atemptat amb fusells d’assalt davant del consolat israelià d’Istanbul
