CARRERA A LES URNES
Pedro Sánchez: «La dreta té més testosterona que neurones»
El candidat qüestiona el cordó sanitari de Cs i ridiculitza les patinades del PP en campanya
El líder socialista recorda la derrota a Andalusia i demana no relaxar-se per «omplir les urnes»
undefined47561083 graf2461 ja n 30 03 2019 el secretario general del psoe 190330143500 /
Pedro Sánchez busca el vot del simpatitzant moderat de Ciutadans, de l’electorat progressista que no s’identifica amb el segell del PSOE. A aquest nínxol s’ha dirigit especialment aquest dissabte des de Jaén, on ha apel·lat als votants que no necessàriament el consideren el seu “candidat preferit” i ha qüestionat la credibilitat del cordó sanitari que Albert Rivera assegura que mantindrà per no pactar amb els socialistes. Conscient que la fiabilitat del líder dels liberals ha sigut posada en dubte per les seves batzegades polítiques, Sánchez ha provat de sembrar més desconfiança.
“¿Ens vol dir que després del 28-A no podem acordar la revalorització de les pensions de la gent gran? ¿Que no podem dialogar una adaptació del model educatiu? ¿Ens vol dir Rivera que no podem acordar i dialogar sobre els desafiaments del nostre país com el canvi climàtic? ¿Però quin tipus de democràcia té el senyor Rivera al cap? El senyor Rivera només pensa a entendre’s amb aquells que pensen com ell”, ha criticat.
Sánchez ha aprofitat les últimes patinades del PP en campanya per reforçar la idea que els espanyols han de decidir en les eleccions generals si prefereixen involució o futur. “Tenim una dreta predemocràtica i la que ve de la prehistòria, parlant de neandertals i de retallar drets a les dones. Nosaltres parlarem del present i del futur d’aquest país”, ha ironitzat amb referència a les polèmiques reflexions del número dos del PP per Madrid, Adolfo Suárez Illana, sobre l’avortament.
“La dreta té més sigles que idees, més testosterona que neurones”, ha assegurat, per afirmar que la ultradreta es posava sempre sota les ales del PP i “ara té el seu propi partit, que és Vox”.
Sánchez ha remarcat la seva apel·lació a l’electorat progressista perquè no es relaxi donant per conquerida la victòria del PSOE el 28-A, ha recordat que la derrota patida a Andalusia al desembre demostra que és imprescindible una mobilització massiva i ha demanat un vot a tots els progressistes. “No ens podem relaxar, aprenguem del 2 de desembre. Si hi ha urnes buides hi haurà involució, si hi ha urnes plenes hi haurà futur”, ha emfatitzat.
Notícies relacionadesTambé la cap de files socialista a Andalusia, Susana Díaz, ha alertat sobre el risc de relaxar-se en la participació i ha criticat la gestió de PP, Cs i Vox a la seva regió. “Les dretes no van sense complexos, van sense escrúpols”, ha sentenciat.
Han acompanyat Sánchez la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, i el d’Interior, Fernando Grande-Marlaska.
- Un conductor de 76 anys recorre més de 35 quilòmetres en sentit contrari per l’AP-7 i acaba detingut a Figueres
- Història de superació Quim Vilamajó, escriptor i influencer amb síndrome de Down: «Puc fer les coses bé i també equivocar-me com qualsevol altre»
- Guerra a l’Orient Pròxim Trump escala les seves amenaces a l’Iran si no accepta un acord: "Aquesta nit morirà tota una civilització, per no tornar mai més"
- Guardons literaris Els finalistes de l’Aena de Narrativa aplaudeixen el premi del milió d’euros: «El vot de pobresa dels escriptors no ha de ser perpetu»
- Fitness Ni caminar ni córrer suaument: l’entrenament de 10 minuts que ajuda a cremar greix i protegir la salut
