JxCat, ERC i CUP eviten condemnar l'insult de Toni Albà a Inés Arrimadas
El Parlament reprova el comentari de l'humorista amb el recolzament de Cs, PSC, PP i els comuns
alba
El Parlament ha aprovat aquest dijous una moció de Ciutadans que condemna “els insults xenòfobs i masclistes de col·laboradors” dels mitjans públics, i cita explícitament comentaris dels humoristes Toni Albà i Jair Domínguez contra polítics com Inés Arrimadas (Cs) i Miquel Iceta (PSC). “L’insult, la deshumanització i el menyspreu no poden ser mai camuflats com a sàtira”, constata el text, que ha rebut els 62 vots a favor de Cs, PSC, PP i els comuns; els 60 vots en contra d’ERC i JxCat, i les 4 abstencions de la CUP.
Els grups que recolzen el Govern havien presentat una esmena a la moció perquè la Cambra condemnés “els insults xenòfobs, masclistes, homòfobs i/o per raons ideològiques de col·laboradors dels mitjans de comunicació públics i privats”, però evitava citar noms en concret. Cs ha rebutjat l’esmena dels dos partits independentistes i s’ha votat el text original, davant del qual ERC i JxCat han decidit votar-hi en contra.
Notícies relacionadesLa polèmica es remunta a quan Arrimadas va fer un acte a Waterloo (Bèlgica) davant la casa de Puigdemont, i Albà va exposar a Twitter: “¡Bon viatge a Waterloo! (Vigila no et passis de llarg i acabis a Amsterdam... Allà estaries com casa i a més tindries tots els teus drets laborals respectats)”.
La moció contenia altres punts relatius als mitjans públics que han sigut rebutjats, com per exemple un que acusavaTV-3 iCatalunya Ràdio d’actuar “com a corretges de transmissió de la propaganda separatista encapçalada pel Govern de la Generalitat”.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
