JxCat, ERC i CUP eviten condemnar l'insult de Toni Albà a Inés Arrimadas
El Parlament reprova el comentari de l'humorista amb el recolzament de Cs, PSC, PP i els comuns
alba
El Parlament ha aprovat aquest dijous una moció de Ciutadans que condemna “els insults xenòfobs i masclistes de col·laboradors” dels mitjans públics, i cita explícitament comentaris dels humoristes Toni Albà i Jair Domínguez contra polítics com Inés Arrimadas (Cs) i Miquel Iceta (PSC). “L’insult, la deshumanització i el menyspreu no poden ser mai camuflats com a sàtira”, constata el text, que ha rebut els 62 vots a favor de Cs, PSC, PP i els comuns; els 60 vots en contra d’ERC i JxCat, i les 4 abstencions de la CUP.
Els grups que recolzen el Govern havien presentat una esmena a la moció perquè la Cambra condemnés “els insults xenòfobs, masclistes, homòfobs i/o per raons ideològiques de col·laboradors dels mitjans de comunicació públics i privats”, però evitava citar noms en concret. Cs ha rebutjat l’esmena dels dos partits independentistes i s’ha votat el text original, davant del qual ERC i JxCat han decidit votar-hi en contra.
Notícies relacionadesLa polèmica es remunta a quan Arrimadas va fer un acte a Waterloo (Bèlgica) davant la casa de Puigdemont, i Albà va exposar a Twitter: “¡Bon viatge a Waterloo! (Vigila no et passis de llarg i acabis a Amsterdam... Allà estaries com casa i a més tindries tots els teus drets laborals respectats)”.
La moció contenia altres punts relatius als mitjans públics que han sigut rebutjats, com per exemple un que acusavaTV-3 iCatalunya Ràdio d’actuar “com a corretges de transmissió de la propaganda separatista encapçalada pel Govern de la Generalitat”.
- María Laborda, jove prodigi de l’escalada de velocitat: «Escalant soc la nena que jugava al pati de l’escola»
- Chrysalis: la nau espacial dissenyada per portar 1.000 humans a un altre sistema estel·lar
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Patrimoni artístic Aragó carrega contra els exconsellers que s'oposen al trasllat de les pintures de Sixena: "L'independentisme català somia amb una Catalunya més gran i això sempre és a costa d'Aragó"
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
