A sou del Govern regional
Granados i Prada testifiquen en el judici del presumpte espionatge de la Comunitat de Madrid
Dos acusats van declarar haver rebut "ordres il·legals" el 2008 per seguir polítics del PP

zentauroepp42495226 masrid 13 03 2018 comisi n financiaci n irregular del pp co180313122358 /
L’exsecretari general del PP de Madrid Francisco Granados testifica aquest divendres en el judici que se celebra a l’Audiència Provincial de Madrid pel presumpte espionatge polític a ex alts càrrecs 'populars’ "rivals" en aquella època d’Esperanza Aguirre.
També està previst el testimoni davant dels magistrats de la Secció Cinquena del llavors conseller de Justícia i ara membre de l’Executiva del PP, Alfredo Prada. L’exdiputat va ser un dels denunciants de les suposades vigilàncies, però en el judici no exerceix com a acusació.
A més, hi compareixerà l’exdiputada regional i denunciant Carmen Rodríguez Flores, l’excap del Gabinet de Granados Ignacio Palacios Arazuri i tres agents de la Policia Nacional.
En els interrogatoris, els acusats José Oreja i Antonio Coronado van manifestar que l’exdirector de Seguretat de la Comunitat de Madrid Sergio Gamón Serrano els va donar "ordres il·legals" el febrer del 2008 per seguir polítics del PP de Madrid per interès d’Ignacio González.
Segons el seu relat, havien d’espiar Prada, Manuel Cobo i Cristina Cifuentes. En canvi, s’hi van negar i ho van denunciar davant de Granados. Però Gamón nega aquests mandats i afirma que els exassessors només seguien ordres de Granados.
Notícies relacionadesEn la Comissió d’Investigació, l’exsecretari dels populars madrilenys va negar haver ordenat cap tipus d’espionatge a càrrecs públics, però sí "contravigilàncies i serveis d’escortes" fetes "a petició d’Ignacio González", llavors vicepresident regional.
Segons la seva versió, alguns imputats en el cas de l’espionatges, "orgànicament depenien" d’ell pel tipus de contracte que tenien, però reportaven a la Direcció General de Seguretat de la Comunitat.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»