REVELACIÓ D''EL CONFIDENCIAL'
Rajoy va pagar la campanya del 2011 amb factures falses, segons l'UCO
Aquest mecanisme va permetre al partit gastar més diners dels permesos i ocultar la procedència dels fons

zentauroepp42906522 rajoy180930120809 /
El PP va pagar la campanya de les eleccions generals del 2011 amb factures falses, segons ha descobert la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i ha revelat aquest dimecres 'El Confidencial'.
En concret, el partit presumptament va crear un entramat per poder gastar més diners del que permet la llei i, alhora, ocultar l’origen dels fons. Els investigadors han trobat, de moment, que el PP va gastar en aquella campanya, que va portarMariano Rajoy a la Moncloa, uns 250.000 euros pagats amb factures falses o sense declarar.
Notícies relacionadesAquestes noves dades han sortit a la llum en el marc de la investigació de la campanya de les autonòmiques i municipals del 2011, englobada en el 'cas Púnica'. La Guàrdia Civil va trobar la connexió amb la campanya de les generals en uns arxius al despatx de l’empresari Ricardo Vázquez Segura i al domicili de l’exgerent del PP madrileny Beltrán Gutiérrez Moliner.
El partit, segons l’UCO, va crear un laberint comptable de societats pantalla per ocultar el pagament de despeses de campanya amb diners dels seus comptes de funcionament ordinari, cosa que prohibeix la llei. Segons la normativa, els partits han de tenir un compte dedicat en exclusiva a pagar les contractacions dels actes i serveis de la campanya.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»