ENTREVISTA
Aragonès insta Sánchez a crear "una mesa de negociació" si vol el seu recolzament als Pressupostos
El vicepresident del Govern insisteix que l'independentisme "no donarà cap xec en blanc"
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha convidat aquest dimarts el cap del Govern, Pedro Sánchez, a crear una "mesa de negociació" bilateral si vol que s’aprovin els Pressupostos de l’Estat i, alhora, resoldre el conflicte polític amb Catalunya.
En declaracions a RAC-1, Aragonès s’ha referit al que ha afirmat Pedro Sánchez en una entrevista amb l’agència Efe, en la qual s’ha mostrat partidari de separar la negociació pressupostària de la solució a la crisi política catalana.
Segons Aragonès, no és possible desvincular les dues qüestions, i "ara mateix és un ‘no’" a l’aprovació pressupostària per part dels grups independentistes, llevat que hi hagi gestos concrets que indiquin que "es posa fi a la repressió" contra l’independentisme i que "hi ha voluntat de permetre als ciutadans de Catalunya decidir el seu futur polític".
"Si és veritat que els Pressupostos afecten l’estabilitat de l’Estat, Sánchez i el seu Govern ens han de dir què pensen fer" amb les dues qüestions, ha afegit Aragonès, que ha reiterat que "no hi haurà un xec en blanc" per part dels partits independentistes.
El vicepresident del Govern ha instat Sánchez a "obrir una mesa de negociació" bilateral entre els dos Executius, que pot tenir un format "flexible", ha matisat, i en la qual la part catalana "plantejarà el dret d’autodeterminació".
"Pedro Sánchez ha de posar sobre la taula les raons que justifiquin el recolzament al seu Govern", ha destacat abans d’afegir que, tot i que l’independentisme català no vol facilitar l’arribada de l’extrema dreta al Govern espanyol, tampoc recolzarà el PSOE si no negocia "una solució política" amb Catalunya.
Aragonès, que, a més de vicepresident del Govern i conseller d’Economia, és també l’adjunt a la presidència d’ERC, ha apuntat que "fins ara no s’ha abandonat l’acusació contra els presos independentistes".
"Han tingut l’oportunitat de fer-ho i no ho han fet –ha recalcat– i això, malgrat que és un procediment judicial ple d’irregularitats, no només al Tribunal Suprem per part del jutge Pablo Llarena i de l’Audiència Nacional, sinó també al jutjat número 13 de Barcelona".
Sobre el fet que en la mateixa entrevista Pedro Sánchez afirmi que en les diverses eleccions s’ha evidenciat que la independència no compta amb una majoria social, Aragonès li ha respost que hi ha una manera de saber si això és cert o no, i és "que ho posem a votació".
Notícies relacionades"No poden dir que no hi ha majoria social quan l’última vegada que ho vam posar a votació van enviar la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a reprimir els ciutadans que volien votar", ha puntualitzat el vicepresident del Govern català.
Segons Pere Aragonès, "el que és segur que no té cap majoria a Catalunya és el recolzament a la Constitució espanyola i al manteniment de l’'statu quo', és més, les dues qüestions tenen un suport molt reduït".
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Notícies falses a internet Brigitte Macron porta a judici 10 persones per haver difós que és home
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Catalunya Parcs temàtics de por i monuments encantats: on celebrar Halloween
- El PSOE ignora l’origen dels 181.150 euros que va avançar la trama Koldo
- Joan Carles I defensa la seva "herència" democràtica i vol tornar a Espanya
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- Segueixin atents a les pantalles
