COMISSIÓ
El Parlament cita els exconsellers presos a comparèixer el 22 de gener pel 155
Per poder acudir a la Cambra catalana necessiten una autorització judicial
zentauroepp45774356 comissi 155181204085623 /
La comissió d’investigació sobre l’article 155 del Parlament ha citat l’exvicepresident Oriol Junqueras i els exconsellers Jordi Turull, Raül Romeva, Joaquim Forn, Josep Rull i Dolors Bassa a comparèixer a la Cambra el 22 de gener.
Així consta en l’ordre del dia de la pròxima sessió d’aquesta comissió, que van impulsar els partits sobiranistes per investigar els efectes de l’aplicació del 155 a Catalunya.
Els exconsellers empresonats estan cridats a comparèixer en qualitat de testimonis, tot i que per acudir presencialment a la Cambra necessitarien un permís judicial. A més, la compareixença podria coincidir amb l’inici del judici al Tribunal Suprem, ja que està previst que arrenqui aquest mes de gener.
Notícies relacionadesLa comissió també va citar a comparèixer l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont; els exconsellers a l’estranger; la secretària general d’ERC, Marta Rovira, i exdiputats en l’anterior legislatura, però les seves compareixences encara no tenen data.
Tampoc en tenen el president del Govern, Pedro Sánchez, el seu antecessor Mariano Rajoy, exministres i els líders de tots els partits, que estan citats per la comissió pel seu paper en l’aplicació del 155.
- Vida saludable Luis Enrique (55 anys): «Faig esport en dejú, i després d’entrenar esmorzo només si em ve de gust. He arribat a sopar sis ous… és un dels aliments amb més nutrients»
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- León XIV, a Barcelona Illa es reuneix amb el Papa i li agraeix la seva «sensibilitat cap a Catalunya»
- Fallada en el «software» Adif emprendrà accions legals contra Siemens pels talls totals de Rodalies d’aquest dimarts
- Mandat de tres anys Llum Rodríguez es converteix en la primera síndica major de la Sindicatura de Comptes
