EREN EN ELS SEUS MÒBILS
Fotos inèdites dels terroristes del 17-A: 'selfies', una foguera i la plaça de Catalunya
Les imatges van ser fetes pels mateixos membres de la cèl·lula de Ripoll i figuren en el sumari de l'Audiència Nacional
jcarbo46260871 atentado rambla181214173935
En el sumari que s’instrueix en l’Audiència Nacional a què ha tingut accés EL PERIÓDICO inclouen una sèrie d’imatges inèdites dels terroristes del 17-A que van ser trobades en els seus telèfons mòbils. Van ser realitzades per ells mateixos.
En les fotografies apareixen els nois en el seu dia a dia, de festa amb amics i, fins i tot, posant davant un mirall mostrant el bíceps. Com qualsevol altre noi de la seva edat. Tot i així, en els mateixos mòbils s’han trobat continguts més compromesos, com ara captures de pantalla de missatges religiosos i àudios amb sures de l’Alcorà recitades.
En la imatge: Mohammed Hichamy, Younes Abouaayqoub i Said Aalla. / Mossos d’Esquadra
A més de les fotos amb escenes festives, n’hi ha d’altres que resulten una mica més estranyes, en què figuren alguns dels terroristes al centre de la plaça de Catalunya.
La imatge a la plaça de Catalunya. / MOSSOS D’ESQUADRA
El contingut dels dispositius mòbils servirà a la policia catalana per continuar elaborant els perfils dels terroristes que van atemptar el 2017 a la Rambla de Barcelona i a Cambrils, on van perdre la vida 17 persones i un centenar van resultar ferits.
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Figura transcendental Mor Dick Cheney, el cervell que va dissenyar la guerra de l’Iraq
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Tendències de consum El comerç es bolca en la botiga física en plena efervescència digital
- La senzillesa i la immediatesa propulsen Bizum
- Nomenaments Indra relleva les conselleres crítiques amb la compra d’Escribano
- Pla estratègic Telefónica retallarà a la meitat el dividend i s’obre a ampliar capital
- Resultats Grifols guanya 304 milions fins al setembre, un 245% més que el 2024
