L'Associació de Mitjans d'Informació condemna els registres a periodistes pel 'cas Cursach'
La policia ha requisat els mòbils de dos redactors per una investigació judicial
Bartolomé ’Tolo’ Cursach, a la seva arribada als jutjats de Palma, al març. /
L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI), que representa més de vuitanta mitjans de comunicació espanyols, entre els quals hi ha l’agència Europa Press i ‘Diari de Mallorca’, ha volgut expressar "el seu més absolut rebuig" davant delsregistres que han tingut lloc aquest dimarts a les seus dels dos mitjans a Palma de Mallorca, que considera un "greu atac al dret d’informació".
Agents de la Policia Nacional s’han personat aquest dimarts en la delegació balear de l’agència de notícies Europa Press i a la redacció del ‘Diari de Mallorca’, i han requisat els mòbils d’almenys dos periodistes en el marc d’una investigació dins del 'cas Cursach', amb l’objectiu de determinar l’origen d’una filtració periodística que va avançar en primícia Europa Press Balears. El cas Cursach és una trama d’orgies amb prostitutes i drogues en la qual es van veure implicats diversos polítics del PP balear.
La redactora s’ha acollit al seu dret professional de no revelar les fonts, i els agents li han negat contactar amb els serveis jurídics de l’empresa. Per això, emparant-se en el mandat judicial, els agents s’han emportat el seu telèfon mòbil personal, dos ordinadors de l’empresa i diversos documents en paper amb l’objectiu de determinar l’origen d’una filtració. Després, els agents s’han desplaçat al ‘Diari de Mallorca’, on han requisat el telèfon a un altre periodista.
Notícies relacionadesL’AMI considera que això representa "un greu atac al dret d’informació i a la independència dels mitjans de comunicació davant tota mena de pressions". “L'AMI recorda a les autoritats policials o judicials que no poden coaccionar els professionals de la informació en l'exercici de les seves funcions, ja que els empara el dret de protecció de les seves fonts”, conclou.
La Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya (FAPE), l’Associació de Comunicadors i Informadors Jurídics (Acijur) i la Plataforma en Defensa de la Llibertat d’Informació (PDLI) han rebutjat també aquest requeriment dels agents i han mostrat el seu recolzament als companys dels esmentats mitjans. L’Associació de Periodistes de les Illes Balears (APIB) i el Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) han emès un comunicat conjunt en el qual consideren la confiscació dels telèfons i els registres de redaccions, amb retirada d’ordinadors en el cas d’Europa Press, "l’atemptat més gran contra la llibertat de premsa de la història democràtica de les Balears".
- Treball de diumenge a dijous Una família britànica ofereix gairebé 69.000 euros l'any per cuidar el seu gos i viure a la seva finca
- THE CONVERSATION Ens han de preocupar els constants terratrèmols al sud de València i Alacant?
- Descans sostingut Nuria Roure, psicòloga experta en son: "Despertar-se a les 3 de la matinada amb el cor accelerat té una causa fisiològica molt concreta"
- IRPF Tenir mascota per pagar menys a Hisenda: descobreix com funciona aquesta deducció en la declaració de la Renda
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente: "Això de 'si tu vols, pots' és una crueltat. No n’hi ha prou amb la voluntat"
