Judicis del procés
La Fiscalia no canviarà de criteri, tot i que la "preocupa" la vaga de fam dels presos independentistes
La fiscal Segarra assegura que la institució seguirà "els principis de legalitat i actuant conforme a dret"
La fiscal general de l’Estat, María José Segarra, ha expressat "preocupació des d’un punt de vista personal" pels líders independentistes en presó preventiva que s’han declarat en vaga de fam, tot i que ha destacat que la seva situació "no implica que la Fiscalia modifiqui el seu criteri" en la causa del procés sobiranista.
"Des d’un punt de vista personal, per descomptat [preocupa], però respecto profundament les seves decisions i això no implica que Fiscalia modifiqui el seu criteri. Continua regint-se pels principis de legalitat i actuant conforme a dret", ha assenyalat en declaracions als mitjans.
Notícies relacionadesSegarra es referia així als exconsellers de la Generalitat Joaquim Forn, Josep Rull, Jordi Turull i el diputat de JxCat Jordi Sànchez, que es troben en presó provisional, a l’espera de judici, a la presó catalana de Lledoners, i s’han declarat aquesta setmana en vaga de famvaga de fam en protesta per la no-resolució al Tribunal Constitucional dels recursos d’empara que tots ells han presentat.
Després de participar en un esmorzar informatiu de la ministra de Justícia, Dolores Delgado, la fiscal general de l’Estat ha afegit que "el Tribunal Constitucional ha manifestat els seus temps" i no es pot "dir res més" sobre això, més enllà d’"expressar la preocupació, per descomptat".
Catalunya María José Segarra Fiscalia General de l'Estat Judici del 'procés' Polítics catalans presos Vaga de fam
- Transport públic La T-Jove continuarà rebaixada al 50% el 2026
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Aquesta és la ciutat on és estiu tot l’any: té més de 300 dies de sol, una temperatura mitjana de 22 graus i un centre històric de postal
- Estudi de Stanford Vacunar-se contra l’herpes podria reduir el risc de demència i fins i tot frenar l’avanç de la malaltia
- Operada del peroné Aitana Bonmatí estarà cinc mesos de baixa i es perdrà el que queda de temporada
- Prensa Ibèrica llança Cauro, la seva nova agència que uneix creativitat i tecnologia
- Indústria agroalimentària La Generalitat avança una auditoria sanitària i més protocols a les granges catalanes per blindar-les contra la pesta porcina
