Pactes després de les eleccions andaluses
Ciutadans demana la Junta al PP i al PSOE perquè si no es donarà "la clau" a Vox
"¿Per què s'ha de deixar al marge Vox, perquè ho digui Susana Díaz?", qüestiona des del PP García Egea
zentauroepp43484029 villegas180526131913 /
El secretari general de Ciutadans, José Manuel Villegas, ha plantejat aquest dimarts al PP i al PSOE que recolzin un Govern a Andalusia liderat pel candidat taronja, Juan Marín, i ha avisat que, en el cas contrari, "li estaran donant la clau" a la ultradreta de Vox.
En una entrevista a COPE, el dirigent de Ciutadans ha assenyalat que la seva formació a Andalusia demanaràl’abstenció al PSOE en el debat d’investidura per a un hipotètic govern de Ciutadans avalat pel PP.
"Els hi plantejarem i ells decidiran. El PSOE ha d’assumir la derrota i que els andalusos han demanat canvi i, si el PP i el PSOE no actuen amb responsabilitat i no som capaços d’aconseguir aquesta fórmula, li estaran donant la clau a altres formacions", ha advertit Villegas.
D’aquesta manera, el dirigent taronja ha exigit al PSOE i al PP que recolzin la candidatura de Marín, que ha qualificat com a "il·lusionant" i "del centre", perquè la formació d’ultradreta no formi part del Govern andalús, tal com han reclamat des d’alguns sectors de l’esquerra.
El PP: "Només demana ser president"
Notícies relacionadesPer la seva part, el secretari general del PP, Teodoro García Egea, ha acusat aquest dimarts Ciutadans d’entrar en una "voràgine" a Andalusia, els ha retret que el seu candidat, Juan Marín, busqui "simplement" ser president i ha criticat que vulguin ser "importants" abans que "útils" a la comunitat. "No demana coses concretes, ser president simplement. Sembla que Ciutadans vulgui ser important abans que útil i aquest no és un bon punt de partida", ha assegurat en una entrevista a Onda Madrid.
Respecte a pactar amb la ultradreta de Vox, cosa que ha generat les crítiques dels partits de l’esquerra, García Egea ha qüestionat aquest plantejament. "¿Per què s’ha de deixar al marge Vox, perquè ho digui Susana Díaz?, no entenc la seva lògica", ha recalcat. Així, ha defensat que el PP pot arribar a acords amb "qualsevol partit que es presenta a les eleccions i compleixi la llei". Per al dirigent del PP és "més greu" pactar amb forces independentistes com ERC i el PDECat, al·ludint els socis del Govern socialista a les Corts.
- Paratges Així és el poble de Barcelona que presumeix d'Aitana Bonmatí: mar Mediterrani, castell mil·lenari i moltes vinyes
- El Govern valora aplicar al Berguedà un model publicoprivat per desdoblar i gestionar la carretera C-16
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La felicitat dels joves, en posicions de descens
- Jubilació activa Té 90 anys, es va jubilar i ha visitat més de 80 països viatjant sola pel món: "Tinc una bona pensió, però a l'Índia visc amb 6 euros al dia”
- Consum fantasma Més de 60 euros per deixar el carregador del mòbil connectat: les despeses invisibles que buiden la butxaca dels espanyols
