CONGRÉS A HÈLSINKI
Units per Avançar, soci del PSC, demana ingressar al Partit Popular Europeu
La formació hereva de Unió comparteix grup amb els socialistes al Parlament

zentauroepp42354491 barcelona 01 03 2018 ple parlament primer pleno de la legi181108113236 /
Units per Avançar ha formalitzat la sol·licitud per incorporar-se com a membre del Partit Popular Europeu (PPE) i vol establir relacions amb partits germans com ara la CDU i la CSU alemanyes, el PSD portuguès, el CD&V belga i la CDA neerlandesa.
En un comunicat, la formació hereva de Unió que dirigeix Ramon Espadaler ha explicat que el seu responsable de relacions internacionals i exeurodiputat, Salvador Sedó, participa com a convidat en el congrés del PPE que se celebra a Hèlsinki.
Llaços socialcristians
Notícies relacionadesEl partit també ha mostrat interès a treballar al costat de les fundacions humanistes i socialcristianes vinculades a les esmentades formacions, com la Konrad Adenauer (CDU) i el Wilfred Martens Centre, del mateix PPE.
Units no té actualment representació al Parlament Europeu, però l’eurodiputat Francesc Gambús, que es va presentar en els comicis del 2014 per Unió, forma part del grup del PPE, en el qual també hi ha el PP. El PPE és el principal partit europeu en representació i ocupa la presidència de la Comissió Europea, del Parlament Europeu i del Consell Europeu.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident