ERC i el PDECat exigeixen avenços sobre els presos per negociar els comptes
El vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’ERC, Pere Aragonès, ha advertit aquest dijous que el Govern del PSOE "ha de moure’s" en matèria d’"autodeterminació i presos polítics" si desitja negociar amb els independentistes catalans el contingut dels Pressupostos de l’Estat del 2018.
Aragonès ha considerat que el Govern del PSOE no ha variat la seva posició en els últims mesos i que això no facilita que els partits independentistes puguin acceptar negociar el recolzament als Pressupostos estatals.
En la mateixa línia s’ha pronunciat el president d’ERC en el Parlament, Sergi Sabrià. El líder parlamentari ha remarcat que al seu partit "se li ha acabat la paciència" amb el Govern de Pedro Sánchez, que si bé "ha millorat" les paraules, no ha modificat gens ni mica, amb fets, el fons del debat: "Si no hi ha un moviment clar de manera immediata respecte a l’autodeterminació de Catalunya i a la situació dels presos, ERC no té res a negociar" sobre els comptes, ha asseverat.
Entre aquests moviments referent als líders independentistes a la presó, Sabrià ha al·ludit a la seva posada en llibertat i als escrits de l’acusació, qüestions en les quals la Fiscalia pot tenir un "paper primordial" en les pròximes setmanes.
Sabrià ha ironitzat, així mateix, amb l’afirmació de la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, qui ha dit que "a Escòcia no hi va haver un referèndum pactat", sinó que a l’exprimer ministre britànic David Cameron la situació "se li va escapar de les mans". "A nosaltres el referèndum d’Escòcia ja ens val”, ha assenyalat el líder republicà en el Parlament.
Vicepresidenta taxativa
El PDECat, per la seva part, s’ha mostrat disposat, via el diputat Ferran Bel, a "parlar" amb el Govern del PSOE sobre els comptes. Tot i que una cosa és ‘dialogar’ i l’altra donar el ‘sí’. En aquest sentit, la vicepresidenta de la força postconvergent i també diputada en el Congrés, Míriam Nogueras, ha advertit a Twitter: "Repetim per enèsima vegada: si no hi ha gestos i moviments cap als presos polítics i exiliats, i no hi ha proposta política d’autodeterminació, el PSOE tindrà un NO nostre als Pressupostos. Ho sap el PSOE i ho sap Podem".
PDECat ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Pere Aragonès
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"
- LLIBRES La Barcelona dels prodigis literaris
- Patri Guijarro: "Ja em sento més jo a la selecció, com al Barça"
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique