MOVIMENTS EN L'ANTIINDEPENDENTISME
Front comú del catalanisme moderat contra l'independentisme
L'enrenou del Parlament impedeix que Iceta i Espadaler puguin participar en la conferència de Lliures
La formació de Fernández Teixidó crida a la unitat electoral per vèncer el separatisme

/
"Un instrument polític per vèncer electoralment l’independentisme". Aquest és el repte que s’ha marcat Lliures, la plataforma impulsada pels exdiputats de CiU Antoni Fernández Teixidó i Roger Montañola. L’entitat ha organitzat aquest dijous a la tarda una conferència en la qual estava previst que participessin els diputats Miquel Iceta i Ramon Espadaler, tot i que l’enrenou al Parlament ha impedit que poguessin estar presents. Lliures va renunciar fa un any a presentar-se a les eleccions catalanes i va desdenyar la decisió d’Units per Avançar (el partit d’Espadaler sorgit de la implosió de CiU) assenyalant que no farien "qualsevol cosa" per obtenir rèdits electorals. Ara no descarten poder anar en les llistes socialistes en les pròximes autonòmiques o en la candidatura de Manuel Valls en les municipals.
"Vam dir llavors i ho continuem mantenint que no es tractava de tenir un candidat en la llista del PSC [com Espadaler]. Si la refundació del catalanisme és col·locar un 'lliure' en la llista del PSC al Parlament no fa falta que muntem cap conferència", ha sentenciat Fernández Teixidó. "No hem vingut a buscar feina. Nosaltres ja tenim feina en el sector privat", ha explicat Montañola.
Notícies relacionadesFernández Teixidó ha assegurat que Lliures "pretén refundar el catalanisme" des d’"una visió estratègica, i no tàctica", cosa que suposa una "aspiració màxima" l’"expressió electoral" de la qual haurà de concretar-se i que podrà variar segons el tipus de comicis a què s’enfrontin. Sobre els creixents rumors que puguin anar de la mà de Ciutadans per intentar fer arribar Valls a l’alcaldia, Fernández Teixidó ha apuntat que "ja es veurà".
Al fer inventari de tot el que ha trencat l’independentisme, Fernández Teixidó no podia imaginar que, involuntàriament, les pugnes entre els partits sobiranistes aigualirien la posada de llarg que havien muntat en el World Trade Center. El ple del Parlament, que hauria d’haver començat a les dotze del migdia, va acabar començant a les set de la tarda, i aquest retard va impedir la presència d’Espadaler i Iceta, els dos conferenciants estrella d’una acte que volia cridar al front comú del catalanisme no-independentista. Sí que hi han pogut participar, a més de Montañola i Fernández Teixidó, Montserrat Nebrera (ex del PP i ex de CDC) i el notari Juan José López Burniol.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos