Pagarà una multa
Jaume Matas admet prevaricació, malversació i frau
L'expresident balear, empresonat pel 'cas Nóos', accepta dos anys i mig de presó substituïbles per una multa

GRAF7302. PALMA DE MALLORCA, 01/10/2018.- El expresidente del Govern balear Jaume Matas (i) y el exconseller de Interior y antiguo delegado del Gobierno José María Rodríguez (d), durante el juicio por el Caso Over que ha dado comienzo hoy en la Audiencia de Palma de Mallorca. EFE/Lliteres /
L’expresident del Govern balear i exministre de Medi Ambient, Jaume Matas, ha admès aquest dilluns les acusacions de prevaricació, malversació i frau de la Fiscalia Anticorrupció en el 'cas Over' i s’ha conformat amb penes de dos anys i mig de presó substituïbles per multa.
En el judici del 'cas Over', a la pregunta de la presidenta del tribunal de la secció segona de l’Audiència de Palma, la magistrada Mónica de la Serna, de si "¿accepta tots els fets, la qualificació jurídica i les penes?", Matas ha respost: "Absolutament".
La defensa de Matas i la Fiscalia Anticorrupció han arribat a un acord de conformitat en les tres subpeces del 'cas Over' (la peça 27 de la macrocausa 'Palma Arena') que s’han començat a jutjar aquest dilluns, per haver beneficiat presumptament l’empresa Over Marketing mitjançant contractes públics.
En virtut de l’acord, Matas admet prevaricació, per la qual la Fiscalia demana 4 anys i 3 mesos d’inhabilitació; frau, amb petició 1 any de presó i 4 d’inhabilitació, i malversació continuada, per la qual li reclamen 1 any i 6 mesos de presó i 3 d’inhabilitació, segons l’escrit d’acusació.
Substituïbles per multes
Se sol·licita que les penes siguin substituïdes per multes per uns 18.000 euros, segons fonts jurídiques.
Notícies relacionadesL’Advocacia de la Comunitat Autònoma, que exerceix l’acusació particular, s’ha adherit i la lletrada María Ángeles Berrocal ha destacat que Matas ha ingressat en el compte de la comunitat autònoma "el que se li reclamava en concepte de responsabilitat civil", aproximadament uns 10.000 euros.
Matas ha arribat a l’Audiència des de la presó de Palma, on va ser traslladat la setmana passada per poder assistir al judici des de la presó d’Aranjuez, on compleix la condemna de 3 anys i 8 mesos a què va ser sentenciat en el 'cas Nóos'.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Campanya de Guess Polèmica després de l’aparició a ‘Vogue’ d’una supermodel creada amb intel·ligència artificial
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país
- Escapada L'anomenen la Toscana espanyola: un casc històric medieval, les millors rutes de senderisme i piscines naturals