DOCUMENT INTERN
L'ANC debat un ultimàtum a Torra: república abans del 21-D o eleccions
El secretariat nacional discutirà aquest dissabte un document que carrega contra el Govern per la seva "incoherència" i la seva "gestió purament autonomista"
La cúpula es divideix a l'hora de fixar terminis per a la independència i fonts de l'entitat apunten que Paluzie decantarà la balança
	jregue44462056 graf7907 barcelona 27 07 2018 la presidenta de la anc e180807115837 /
Ultimàtum al president: O full de ruta per implantar la república abans del 21 de desembre o dissolució del Parlament i eleccions. En aquesta dicotomia volen posar alguns membres de l’ANC el líder de l’Executiu català, Quim Torra.
El secretariat nacional s’entaularà aquest dissabte per debatre un document intern, al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, en el qual l’entitat sobiranista reclama al Govern que es comprometi a "fixar una única i nítida estratègia de govern, per a la implantació de la República, abans del 21 de desembre" o altrament "exigiran al Molt Honorable President, que a partir de l’1 de gener dissolgui el Parlament i convoqui immediatament eleccions".
D’aquesta manera, l’entitat torna a posar sobre la taula terminis per assolir la independència, un calendari que ja van veure incomplert per part dels partits independentistes quan promulgaven que 18 mesos després del 27 de setembre del 2015 Catalunya seria un nou Estat. Un repte que va recollir sense èxit Carles Puigdemont quan va ser investit el 10 de gener del 2016.
Tornada a la cruïlla
L’ANC es regira de nou en una cruïlla interna. Fonts de l’entitat asseguren que el secretariat nacional es troba dividit en aquest aspecte del text i insten la seva presidenta, Elisenda Paluzie, "que es mulli" i que "no torni a posposar el debat" que ja va sortir en la seva última trobada abans de l’11 de setembre.
Tot apunta que el torn de paraula de Paluzie aquest dissabte serà decisiu. I és que el que es pot decidir és si es dona aire a l’Executiu o si se sentencia amb el temps que fa que té el comandament. El debat està servit i les posicions, més polaritzades que mai.
Els 77 membres de la direcció van rebre aquest dimarts el text que exposa el seu balanç de l’acció del Govern Torra. Del text destaca que no hi ha hagut una "restitució" dels càrrecs anteriors a la intervenció de l’autonomia via 155 i la "incoherència entre les declaracions del Govern de la Generalitat sobre la relació amb la monarquia i amb el Govern central, del qual es diu no acceptar el seu paper o rebutjar la seva actuació, respectivament, i la seva realitat diària". "Aquesta diferència entre el discurs i l’acció és prou eloqüent", asseveren.
Les "incoherències" de Torra
També assenyalen a Torra que el dret a l’autodeterminació "és un dret que no es negocia", sinó que "s’exerceix" i li apunten que va sortir de la reunió amb Pedro Sánchez "amb les mans buides".
A la llista de faltes li afegeixen que el Diplocat estigui "inoperatiu", que "hagin acatat la suspensió" dels diputats processats i que no hagi concretat com "no acatarà les sentències" dels presos després d’insinuar-ho en la conferència al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). "Volem ser tractats com a adults i no acceptarem la incoherència entre el que es diu i el que es fa", recullen en el text, una cosa semblant al que ja va etzibar Paluzie durant el seu discurs en la manifestació independentista de la Diada.
I dards també als republicans: "La direcció d’ERC ja ha anunciat que se centrarà a ampliar la base social republicana, ja que després de les eleccions del 21-D considera que no som suficients".
Amb tot, conclouen que "ni el Parlament ni el Govern estan disposats a desobeir" i que el desacord entre els grups parlamentaris independentistes aprofundeix el conflicte.
Notícies relacionadesPer això demanen que es garanteixi l’"acord estratègic" (tant entre els partits com entre ells i les organitzacions de la societat civil), que es faci "balanç de les capacitats de les institucions catalanes per fer efectiva la república", que compleixin els "compromisos adquirits durant la investidura i es preparin per a un embat democràtic", que es "mantingui unit l’exili" posant en marxa el Consell de la República, i que "pari la proliferació d’accions d’extrema dreta als carrers".
Unes proclames que poden xocar de ple amb l’ultimàtum anunciat. El document està obert a esmenes dels secretaris nacionals i es votarà punt per punt. Els 77 membres hauran de decidir si encarrilen una intimació amb data directa al Govern o si s’aboquen a una estratègia a llarg termini que pugui arribar a sumar al món sobiranista.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- Pintures de Sixena L’advocat de Sixena entra al MNAC per «revisar» les pintures, però se n’anirà sense poder interrogar els tècnics ni accedir a les reserves del museu
 - 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Viure en una habitació, no és viure
 - Durant deu dies El primer bus sense conductor de TMB fa viatges gratuïts per als ciutadans per Montjuïc
 - Polítiques públiques El Govern crea el consell assessor que fiscalitzarà la reforma de l’Administració
 - El dijous 13 de novembre a les 19h El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Mònica Martínez Bravo
 
			