Crisi dels refugiats
Gibraltar retira els permisos a l''Aquarius'
L'autoritat britànica remarca que estava registrat com un barco d'investigació

L’Administració Marítima de Gibraltar ha decidit retirar tots els permisos al barco 'Aquarius' per navegar per les seves aigües. Entenen que el barco, que salpa aquest dilluns rumb a Barcelona, estava registrat com a barco d’investigació i no de rescat i va recordar que al juliol li va demanar que suspengués les seves operacions de salvament.
Les oenagés que operen en el barco han considerat que la decisió de les autoritats de Gibraltar és una maniobra política dirigida a perjudicar la seva tasca.
Metges sense Fronteres va destacar en un comunicat que des de fa dos anys i mig ha complert totes les exigències reglamentàries i ha superat els controls tècnics relatius a la seguretat del barco, que actualment busca un port segur per desembarcar els 141 immigrants rescatats divendres passat.
La nota de les autoritats gibraltarenyes va apuntar que els operadors del barco no van sol·licitar el seu permís quan van reprendre les tasques de rescat a començaments d’agost, per la qual cosa van rebre un avís indicant que deixaria de figurar en el registre de Gibraltar amb una data límit fixada per al 20 d’agost.
Una maniobra "precipitada"
Per a SOS Méditerránee, aquest comunicat, llançat de forma "precipitada" i sense comprensió "del context actual, només pot reflectir una voluntat deliberada de frenar l’activitat de salvament de l’’Aquarius’, un dels últims barcos de salvament civil i humanitari en el Mediterrani".
L’oenagé va dir estar oberta i disponible a prosseguir un diàleg "transparent i franc" amb l’Autoritat Marítima de Gibraltar i la va acusar de "dissimular una maniobra política darrere d’un argument incoherent", al·legant que totes les seves operacions s’han fet sota un compliment estricte del dret marítim.
L’anunci de Gibraltar es coneix el mateix dia en què l’organització busca un port segur per als 141 migrants rescatats en el Mediterrani central, després de la negativa d’acollir-los anunciada també aquest dilluns per Itàlia, Malta i Espanya.
Rumb a Barcelona
Notícies relacionadesD’altra banda, aquest dimarts Proactiva Open Arms, l’oenagé responsable de l’embarcació catalana, ha anunciat a través del seu compte de Twitter que aquest matí partirà des d’Algesires per dirigir-se al port de Barcelona "per seguir endavant amb la nostra missió".
#ULTIMAHORA #OpenArms zarpará rumbo a #Bcn a las 12h.
— Open Arms (@openarms_fund) 14 de agosto de 2018
Gracias por la gran acogida en tierras andaluzas y el cariño recibido, por la colaboración de las autoridades y la profesionalidad en las aportaciones del Capitán Marítimo #Algeciras para seguir adelante con nuestra misión. pic.twitter.com/LDdAkdk00N
- Segons ‘The Guardian’ La millor platja del món és a Espanya
- Investigada pel Sindic de Greuges Dimiteix una regidora de Vilassar per la polèmica gimcana sexual per a menors
- Cançó de l’estiu Rosalía publica el videoclip de ‘Despechá’, el ‘hit’ tan esperat de l’estiu
- Presa de possessió de Petro Felip VI es va aixecar quan es va retirar l’espasa de Bolívar després de la jura de Petro
- Víctima d’humoristes russos Almeida va prometre deportar ucraïnesos a Ucraïna per combatre Rússia
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO de l’11 d’agost del 2022
- Supercopa d’Europa (2-0) Plàcida victòria del Reial Madrid a la Supercopa contra un Eintracht menor
- BLINDAR LA PORTERIA El Barça, davant el repte de blindar la porteria
- Un fracàs col·lectiu Talibans, any u
- Barça Aitana Bonmatí es lesiona al soli i abandona la concentració de pretemporada