Crisi dels refugiats
Gibraltar retira els permisos a l''Aquarius'
L'autoritat britànica remarca que estava registrat com un barco d'investigació

fadrique43804868 valencia 17 6 2018 el buque aquarius amarrado al puerto de 180617115816 /
L’Administració Marítima de Gibraltar ha decidit retirar tots els permisos al barco 'Aquarius' per navegar per les seves aigües. Entenen que el barco, que salpa aquest dilluns rumb a Barcelona, estava registrat com a barco d’investigació i no de rescat i va recordar que al juliol li va demanar que suspengués les seves operacions de salvament.
Les oenagés que operen en el barco han considerat que la decisió de les autoritats de Gibraltar és una maniobra política dirigida a perjudicar la seva tasca.
Metges sense Fronteres va destacar en un comunicat que des de fa dos anys i mig ha complert totes les exigències reglamentàries i ha superat els controls tècnics relatius a la seguretat del barco, que actualment busca un port segur per desembarcar els 141 immigrants rescatats divendres passat.
La nota de les autoritats gibraltarenyes va apuntar que els operadors del barco no van sol·licitar el seu permís quan van reprendre les tasques de rescat a començaments d’agost, per la qual cosa van rebre un avís indicant que deixaria de figurar en el registre de Gibraltar amb una data límit fixada per al 20 d’agost.
Una maniobra "precipitada"
Per a SOS Méditerránee, aquest comunicat, llançat de forma "precipitada" i sense comprensió "del context actual, només pot reflectir una voluntat deliberada de frenar l’activitat de salvament de l’’Aquarius’, un dels últims barcos de salvament civil i humanitari en el Mediterrani".
L’oenagé va dir estar oberta i disponible a prosseguir un diàleg "transparent i franc" amb l’Autoritat Marítima de Gibraltar i la va acusar de "dissimular una maniobra política darrere d’un argument incoherent", al·legant que totes les seves operacions s’han fet sota un compliment estricte del dret marítim.
L’anunci de Gibraltar es coneix el mateix dia en què l’organització busca un port segur per als 141 migrants rescatats en el Mediterrani central, després de la negativa d’acollir-los anunciada també aquest dilluns per Itàlia, Malta i Espanya.
Rumb a Barcelona
Notícies relacionadesD’altra banda, aquest dimarts Proactiva Open Arms, l’oenagé responsable de l’embarcació catalana, ha anunciat a través del seu compte de Twitter que aquest matí partirà des d’Algesires per dirigir-se al port de Barcelona "per seguir endavant amb la nostra missió".
#ULTIMAHORA #OpenArms zarpará rumbo a #Bcn a las 12h.
— Open Arms (@openarms_fund) 14 de agosto de 2018
Gracias por la gran acogida en tierras andaluzas y el cariño recibido, por la colaboración de las autoridades y la profesionalidad en las aportaciones del Capitán Marítimo #Algeciras para seguir adelante con nuestra misión. pic.twitter.com/LDdAkdk00N
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»