CANVI D'AGENDA
Torra posposa a dilluns la visita als presos "a petició d'Interior"
El president esgrimeix per justifica el canvi "raons organitzatives i logístiques"

zentauroepp43343266 ft01 berlin alemania 15 05 2018 el reci n elegido pres180516115443 /
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha posposat a dilluns vinent "per raons organitzatives i logístiques, a petició del Ministeri de l’Interior", el viatge previst per divendres a les presons d’Estremera, Soto del Real i Alcalà Meco per visitar els presos sobiranistes.
Així ho van explicar ahir a la nit fonts de la Generalitat, després que Torra prengués possessió aquest dijous del càrrec en un acte sense representants del Govern central.
Torra havia enviat una carta al ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, per informar-lo que volia visitar els polítics sobiranistes en presó preventiva, avui divendres, després de la presa de possessió.
A la carta, el nou president esmentava que volia visitar els exconsellers Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Raül Romeva, Josep Rull i Jordi Turull a la presó d’Estremera (Madrid). També Jordi Sànchez i Jordi Cuixart al centre penitenciari de Soto del Real, i l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell i l’exconsellera Dolors Bassa a Alcalá Meco (Madrid).
"Restitució"
En el seu discurs d’investidura, Torra va prometre restituir els exmembres del Govern cessats en aplicació de l’article 155 de la Constitució, tant els que estan en presó preventiva com els fugits, una proposta que el ‘president’ volia fer-los en persona.
Notícies relacionadesEls exconsellers d’ERC, excepte Toni Comín, ja han rebutjat aquesta possibilitat, perquè consideren que els nous responsables no han d’estar lligats judicialment.
Queda per saber que en pensen la resta d’exconsellers, i d’això dependrà la formació del futur Govern, per tant, si la resposta no arriba fins al dia de la visita a les presons (dilluns), els noms dels integrants del nou Executiu no se sabran fins la setmana que ve.
Jordi Cuixart Jordi Sànchez Dolors Bassa Carme Forcadell Raül Romeva Josep Rull Jordi Turull Oriol Junqueras Quim Torra Polítics catalans presos Joaquim Forn
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"