VEREDICTE DEL 'TC CATALÀ'
El Consell de Garanties Estatutàries declara il·legal la llei per investir a distància Puigdemont
Torrent manté la polèmica reforma en l'ordre del dia del ple del 3 de maig

zentauroepp43086402 hyj00 berl n alemania 26 04 2018 el expresidente de la180426175949 /
Nova garrotada a l'intent d'investidura expressa de Carles Puigdemont. El Consell de Garanties Estatutàries ha dictaminat aquest dijous per unanimitat que la reforma de la llei de la presidència de la Generalitat i del Govern pretesa per Junts per Catalunya vulnera l'Estatut i la Constitució. El dictamen, sol·licitat per Ciutadans i el PSC i que no és vinculant, al·lega que la proposta "no compleix els requisits" que estableix el reglament del Parlament "per poder ser tramitada i aprovada pel procediment legislatiu excepcional de lectura única".
Ara els grups parlamentaris tenen de termini fins dimecres 2 de maig a les 18.00 hores per presentar esmenes a una llei que JxCat pretén aprovar en el ple del Parlament del 3 de maig. El revés del Consell de Garanties ha arribat poques hores després que el Tribunal Constitucional ratifiqués el veto a l'elecció telemàtica de l'expresident en admetre a tràmit el recurs del Govern central contra la seva candidatura.
Malgrat tot això, el president del Parlament, Roger Torrent, ha inclòs la reforma de la llei de la presidència en l'ordre del dia de l'esmentat ple, mantenint el propòsit que la reforma es debati i es voti pel procediment de lectura única –el de màxima urgència–, malgrat que el Consell de Garanties també considera que no es pot aprovar per aquesta via perquè la reforma pretén modificar "aspectes substancials de lleis de desenvolupament bàsic de l'Estatut".
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Infraestructures a Sant Cugat El Govern i l’Estat desbloquegen la construcció dels dos intercanviadors entre Rodalies i FGC del Vallès, amb una inversió de 36 milions
- tour de por Un passeig entre fantasmes per Barcelona
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»