VEREDICTE DEL 'TC CATALÀ'
El Consell de Garanties Estatutàries declara il·legal la llei per investir a distància Puigdemont
Torrent manté la polèmica reforma en l'ordre del dia del ple del 3 de maig
zentauroepp43086402 hyj00 berl n alemania 26 04 2018 el expresidente de la180426175949 /
Nova garrotada a l'intent d'investidura expressa de Carles Puigdemont. El Consell de Garanties Estatutàries ha dictaminat aquest dijous per unanimitat que la reforma de la llei de la presidència de la Generalitat i del Govern pretesa per Junts per Catalunya vulnera l'Estatut i la Constitució. El dictamen, sol·licitat per Ciutadans i el PSC i que no és vinculant, al·lega que la proposta "no compleix els requisits" que estableix el reglament del Parlament "per poder ser tramitada i aprovada pel procediment legislatiu excepcional de lectura única".
Ara els grups parlamentaris tenen de termini fins dimecres 2 de maig a les 18.00 hores per presentar esmenes a una llei que JxCat pretén aprovar en el ple del Parlament del 3 de maig. El revés del Consell de Garanties ha arribat poques hores després que el Tribunal Constitucional ratifiqués el veto a l'elecció telemàtica de l'expresident en admetre a tràmit el recurs del Govern central contra la seva candidatura.
Malgrat tot això, el president del Parlament, Roger Torrent, ha inclòs la reforma de la llei de la presidència en l'ordre del dia de l'esmentat ple, mantenint el propòsit que la reforma es debati i es voti pel procediment de lectura única –el de màxima urgència–, malgrat que el Consell de Garanties també considera que no es pot aprovar per aquesta via perquè la reforma pretén modificar "aspectes substancials de lleis de desenvolupament bàsic de l'Estatut".
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
