MISSIÓ DE SUPORT
Una dona manarà un batalló d'helicòpters de l'Exèrcit espanyol a l'Iraq
La comandanta Gala Gallego dirigirà una unitat que ha d'aportar capacitat de transport a l'operació internacional de suport al país
zentauroepp42980482 graf6381 madrid 18 04 2018 fotograf a facilitada por la 180418122338
La comandanta Gala Gallego, del batalló d'helicòpters IV de Sevilla, lidera la nova missió que les Forces Aeromòbils de l'Exèrcit de Terra (FAMET) desenvolupen en l'operació internacional de suport a l'Iraq, segons ha informat aquest dimecres en un comunicat el Quarter General de la Força Terrestre.
La missió començarà al mes de maig i desplegarà en territori iraquià els helicòpters Cougar pertanyents al Batalló de les FAMET, ubicat a la base d'El Copero (Sevilla), unitat que ja ha participat en diverses missions internacionals.
El contingent es traslladarà per via marítima per al seu desplegament a l'Iraq dins de l'operació Inherent Resolve, una missió de suport a aquest país en què les Forces Armades espanyoles prenen part des del gener del 2015.
Aportar capacitat de transport
Notícies relacionadesLa unitat d'helicòpters de la comandanta Gala Gallego estarà composta per tres helicòpters de gran capacitat Chinook HT-17 i dos Cougar HT-27 i s'integrarà en la coalició internacional per aportar capacitats de transport d'ala rotatòria pesat i mitjà.
L'operació Inherent Resolve se centralitza a la zona de Besmayah, on es realitza l'ensinistrament de l'Exèrcit iraquià per equips multinacionals amb participació espanyola, nord-americana, portuguesa i britànica, mentre que la instrucció als grups d'operacions especials s'imparteix a Bagdad i Tají.
- "Els comunicadors en ciència no hem d’espantar, però pinta malament"
- Mari Carme Òrrit Pires: Una bagenca a l’ull de l’huracà del drama dels desapareguts
- Ràbia i desconcert per la pallissa a un menor a Sant Joan de Vilatorrada: "Tant de bo no fos real, sinó intel·ligència artificial"
- Aparca sobre la vorera i acaba detingut per portar droga al cotxe
- Reforç de la línia La freqüència de la L1 del metro de Barcelona continua sent més baixa que la del 2022 malgrat el gran augment d’usuaris
