Aguirre i González tiren pilotes fora i neguen conèixer el finançament il·legal del PP
La lideressa es mofa de la polèmica de Cifuentes en un dura trobada amb Rufián
González afirma que Lapuerta tenia "especial interès" en les adjudicacions de Madrid

zentauroepp42863821 madrid 10 04 18 ignacio gonzalez expresidente de la comuni180410102534 /
Només sé que no sé res. Aquesta màxima va servir una altra vegada ahir a Ignacio González i Esperanza Aguirre per salvar-se a si mateixos i al seu partit de les greus acusacions que s’indaguen als tribunals i que la comissió d’investigació del Congrés sobre la presumpta caixa b del PP intenta dirimir per determinar les responsabilitats polítiques. Igual que va fer Cristina Cifuentes fa tres setmanes, un dia abans que saltés la polèmica sobre el seu màster, els dos exdirigents madrilenys van argumentar que, com a alts càrrecs institucionals o del PP regional, no van conèixer els aspectes de la tresoreria ni com es van finançar les campanyes.
Això sí, Aguirre va reiterar que ella va dimitir per la seva responsabilitat in vigilando, no com altres, va deixar caure, perquè «a Espanya resistir és el que es porta», en una referència implícita a la seva successora, del presumpte màster de la qual es va mofar en una dura topada amb Gabriel Rufián, a qui va recordar que als detinguts del CDR se’ls acusa de «terrorisme». En aquest moment, el diputat d’ERC va elevar el to fins al punt que el president de la comissió, Pedro Quevedo (Nova Canàries), li va demanar que deixés de «muntar el pollastre» i se cenyís a les preguntes sobre corrupció. Dins d’aquest límit, Rufián va dir que «ningú es creu» que Aguirre fos una «damisel·la entre gàngsters» que no «sabia res». «Sort que no he fet un màster», va respondre l’al·ludida, en referència un altre cop a Cifuentes.
Fundescam va pagar enquestes
Fidel al seu estil, Aguirre va ser ferma en les seves afirmacions i va intentar desempallegar-se dels interrogatoris amb humor o traient a col·lació escàndols d’altres. Això sí, va reconèixer que la Fundació Fundescam, que investiga si va ser utilitzada pel PP per falsificar factures, va pagar enquestes, fet per a ella gens «desbaratat» perquè els sondejos no són «despeses electorals». En aquest context, va atribuir a una estratègia de defensa que Francisco Granados l’acusés davant el jutge de la Púnica de conèixer el finançament il·legal. I, davant les revelacions de la seva excap de premsa Isabel Gallego que es van pagar amb diners del Canal de Isabel II feines a favor de la reputació on line, va asseverar que en la seva persona «no es va gastar ni un cèntim» ja que el primer treball va ser després de la seva dimissió.
L’expresidenta de Madrid es va mostrar contrària a la presó provisional que han patit els seus delfins, González i Granados, i va confessar que li agradaria que fossin exculpats. No es va trobar, de tota manera, amb el primer, a l’arribar premeditadament tard a la comissió que el seu successor va abandonar poc abans després de tirar pilotes fora i deixar en l’aire una única confessió, si bé rebaixada, sobre el que al seu dia va relatar davant el jutge.
Notícies relacionadesGonzález va admetre que l’extresorer del PP Álvaro Lapuerta tenia «especial interès» a conèixer la «gestió ordinària» de la Comunitat de Madrid «pel que fa a contractació i desenvolupaments urbanístics». Això sí, va negar que les adjudicacions sota el seu mandat estiguessin basades «en cap intervenció o pressió» per part de la direcció del PP, ja que va comentar l’«estrany» comportament amb Aguirre i van concloure que només respondrien els dubtes de l’extresorer però «res més». La lideressa, però, va manifestar a continuació no recordar aquesta xerrada.
El xantatge, un "acudit"
Pel que fa a la resta, González va usar la compareixença per defensar la seva innocència i la del seu partit. Així, va rebaixar a «acudit» i «conversa de cafè» la xerrada amb Eduardo Zaplana, que consta en la investigació dels casos Lezo i dels papers de Bárcenas, en la qual tots dos comenten que es va intentar fer xantatge a Mariano Rajoy amb una gravació d’un empresari que confessava el pagament de comissions. Segons González, ell «no va conèixer» cap tipus de finançament il·legal ni va saber del cert l’intent de xantatge; sols es va limitar «a comentar [amb Zaplana] el que havia sentit».
Cristina Cifuentes Gabriel Rufián Congrés PP - Partit Popular Corrupció Esperanza Aguirre Corrupció al PP Ignacio González
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern