L'Audiència cita com a nous imputats dos excàrrecs dels Mossos i Interior
Lamela demana la declaració com a investigats de l'exdirector de la policia catalana Pere Soler i de l'exsecretari general d'Interior Cèsar Puig
La jutge dona dos dies a les parts perquè es pronunciïn sobre si la causa ha de declarar-se complexa i allargar així la investigació judicial

rjulve40572251 la jueza carmen lamela foto cgpj171017195230
La jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela ha acordat citar per declarar com a investigats -l'antiga figura referida als imputats- el pròxim dia 9 de març l'exdirector dels Mossos d’Esquadra Pere Soler i l'exsecretari general d'Interior Cèsar Puig i Casañas, en el marc de la causa en què s'investiguen els fets que van tenir lloc els dies 20 i 21 de setembre i 1 d'octubre a Catalunya.
En una interlocutòria, la jutge atén la sol·licitud de la Fiscalia en la causa en què s'investiguen alguns responsables de l'1-O per sedició. Això sí, la magistrada rebutja una sèrie de diligències sol·licitades pel Ministeri Públic, amb l'argument que en uns casos ja consten unides a les actuacions i en altres ja han sigut acordades i en part practicades.
Notícies relacionades"Correspon per això a l'òrgan judicial evitar un allargament innecessari de la fase sumarial quan hi hagi elements suficients de convicció", argumenta Lamela.
En relació amb la petició de la declaració de la causa com a complexa, que permet allargar la investigació judicial, la titular del Jutjat Central d'Instrucció 3 dona trasllat a les parts personades perquè en el termini de dos dies manifestin el que considerin procedent.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda