DOBLE EXECUTIU
Comín defensa la fórmula d'un Govern a Catalunya i un altre a l'exili
L'exconseller i número 7 d'ERC per Barcelona aposta per aquesta idea mentre "aquest país no sigui normal"
zentauroepp41225937 carles puigdemont i toni com n arriben al parc del cinquante171208084814 /
L'exconseller de Salut i número 7 de la llista d'ERC per Barcelona, Toni Comín, va defensar ahir, dijous, la fórmula d'un doble Govern després de les eleccions del 21 de desembre. La idea, apuntada fa uns dies per la secretària general d'Esquerra, Marta Rovira, consistiria, sempre si guanyessin les forces independentistes, a formar un Executiu "interior" i seguir reconeixent la legitimitat de l'Executiu "a l'exili".
"Hem d'aprendre a articular tots els instruments, el Govern a l'exili i el Govern interior, quan guanyem les eleccions les forces independentistes", va manifestar Comín durant una entrevista per videoconferència des de Brussel·les amb 8TV. Segons ell, s'hauria de mantenir aquesta doble estructura "mentre aquest país no sigui normal". "Si posem un peu a Catalunya serem detinguts immediatament i, probablement, enviats a la presó. El nostre deure és protegir-nos dels que persegueixen polítics innocents de manera il·legal", va afegir.
Notícies relacionadesPreguntat per com s'ho faran per recollir l'acta de diputat els membres del Govern cessat que estan a Brussel·les, l'exconseller' va explicar que aquesta es pot recollir sense necessitat d'anar al Parlament i va anunciar que estan estudiant fórmules de delegació del vot per poder participar en les votacions de la Cambra.
Una nova estratègia
D'altra banda, Comín ha admès que vista la reacció de l'Estat és necessari "construir una nova estratègia" per poder avançar en el procés cap a la independència. "Necessitem una estratègia diferent, sempre renunciant a la violència, i veient la reacció de l'Estat, hem de veure com podem fer una estratègia pacífica però institucional", ha afegit.
Govern Toni Comín Carles Puigdemont Eleccions Catalunya Eleccions autonòmiques ERC - Esquerra Republicana de Catalunya
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors
- Novetats del curs 2026-2027 Catalunya elimina els "àmbits" a 4t d'ESO i deixa en mans dels instituts com introduir les Matemàtiques A i B
- Aquest dimecres Activat un avís vermell al Ripollès per una violenta tempesta acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent
- Llibertat religiosa a les ciutats El TSJC defensa el dret d'un veí de Mollet a ser enterrat pel ritu islàmic després de la negativa de l'Ajuntament
