AL MINUT
mani-cotrina
Independència de Catalunya i article 155: últimes notícies en directe
Última hora sobre l'aplicació de l'article 155 de la Constitució i la possible declaració d'independència
La política catalana i espanyola continuen en estat de màxima tensió amb la vista posada en les pròximes 48 hores, que poden ser decisives per saber cap on van aniran els esdeveniments. Dos són els escenaris principals d'aquestes 48 hores: el Parlament i el Senat.
La Cambra catalana acollirà, aquest dijous des de les 16 hores, un ple convocat a petició de Junts pel Sí i la CUP en què està previst que comparegui Carles Puigdemont, després que el president renunciés ahir a intervenir al Senat i amb la incògnita de si declara la independència, com així ho desitja la majoria sobiranista al Parlament i al Govern. La sessió del Parlament continuarà divendres, en paral·lel a la celebració del ple del Senat que ha d'aprovar el 155.
Mantenim obert un fil directe per informar de tots els esdeveniments i les reaccions que es vagin succeint.
Govern Carles Puigdemont Constitució Espanyola Senat Parlament Govern Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Cultura popular Valls estrena la seva nova Àliga recuperant la imatge de la figura barroca destruïda el 1936 durant la Guerra Civil
- Ratificació de les administracions Òscar Playà combinarà la direcció de Rodalies de Catalunya amb el càrrec de conseller delegat de l’empresa mixta
- Canvi ferroviari Adif demana suspendre el trànsit nocturn d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona per manteniment i Renfe suprimeix tres AVE
- Hackeig a l’Administració Hisenda investiga un possible ciberatac que comprometria dades en el seu poder
- L’INFORTUNI DEL PORTER ALEMANY Ter Stegen es lesiona, podria passar pel quiròfan i ser tornat al Barça
