ARTICLE 155
El pla dels independentistes de Perpinyà per 'salvar' Puigdemont a França
Ofereixen al president i als membres del seu Govern cases per instal·lar-se a França

zentauroepp40484907 barcelona 10 10 2017 pol tica carles puigdemont duran171021142637 /
Una organització nacionalista catalana de Perpinyà (Catalunya Nord) prepara una infraestructura logística en aquesta regió per al cas que el Govern de Carles Puigdemont considerés pertinent instal·lar-se allà si la crisi amb Madrid empitjorés.
El president del Comitè per a l'Autodeterminació de la Catalunya Nord -organització que fa dos anys el Govern francès va demanar dissoldre pels seus objectius secessionistes-, Robert Casanovas, ha explicat a Efe que tenen a punt una casa per a Puigdemont a Tesà i "una cinquantena" de vivendes per a membres del seu Govern.
Casanovas ha comentat que les vivendes i residències que trien, entre les que els estan proposant aquests últims temps, són "d'un cert nivell" per "oferir una hospitalitat que sigui digna del que mereixen".
"Nosaltres estem preparats"
"És una iniciativa nostra", ha puntualitzat Casanovas, que ha explicat que se li va plantejar a l'Executiu de la Generalitat quan van ser rebuts a l'agost. Preguntat sobre si el Govern català els havia donat el vistiplau, no s'ha volgut pronunciar en nom seu i ha insistit que "nosaltres estem preparats", i que "són ells els que utilitzaran aquestes bases logístiques, si ho desitgen".
Pel que fa a si havien contactat amb les autoritats franceses, ha indicat que aquesta setmana parlaran amb el prefecte (delegat del Govern) del departament dels Pirineus Orientals, del qual és capital Perpinyà, per "informar-lo".
França els va voler dissoldre
Les autoritats franceses van presentar el març del 2015 una demanda judicial per reclamar la dissolució d'aquesta associació, que pretenia organitzar una consulta als territoris francesos de parla catalana.
Notícies relacionadesEn el procediment, la prefectura va justificar la dissolució perquè l'objectiu de l'associació és "la separació del departament (dels Pirineus Orientals) del territori nacional" i per algunes consideracions que es feien als seus estatuts. Se'ls retreia que en aquests estatuts sostinguin que "la dominació de la República Francesa sobre el poble de Catalunya del Nord condueix a l'atur massiu, a l'èxode dels joves, a l'augment de la pobresa, a una caiguda del nivell de vida i a la destrucció del teixit econòmic".
La justícia francesa es va declarar incompetent l'abril del 2016 per resoldre la demanda judicial sobre la dissolució del grup.
Govern Carles Puigdemont Constitució Espanyola França Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució Perpinyà
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez