Puigdemont reuneix JxSí i la CUP a Palau per consensuar la resposta a Rajoy
El president convoca consellers i diputats en plena pressió per la DUI

Les fotos de la declaració dindependència de Catalunya /
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, està mantenint diversos contactes aquest divendres al Palau de la Generalitat per abordar la resposta al requeriment que ha rebut del president del Govern, Mariano Rajoy. Fonts del Govern consultades han explicat que alguns dels citats han sigut consellers de l'Executiu català, a més de representants de Junts pel Sí i la CUP, els dos grups que formen la majoria independentista al Parlament.
Altres fonts de l'Executiu admeten els contactes, però destaquen que no es tracta de cap reunió extraordinària del Govern; a més, assenyalen que la resposta al requeriment segueix prevista per dilluns, quan expira el termini. Les reunions es produeixen després que el president català hagi rebut aquest dijous i divendres diverses peticions d'activar la declaració d'independència com a resposta al requeriment.
La CUP, l'ANC i Demòcrates ja han exigit al president català que convoqui el Parlament i aixequi la suspensió sobre la declaració d'independència que ell mateix va imposar dimarts i al·leguen que aquesta és l'única manera d'aconseguir una mediació internacional per al conflicte.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Junts pel sí Parlament CUP Govern Mariano Rajoy Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Els Mossos conclouen que l'acusat del crim de Campdevànol va sotmetre la víctima a "maltractament psicològic continu"
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Turisme El nou turisme que ve: menys massificació, més sostenibilitat i equilibri amb la vida local
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència