EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
Els EUA qualifiquen l'1-O d'assumpte intern però treballaran amb "el govern o entitat" que surti del referèndum
La portaveu del Departament d'Estat afirma que la Casa Blanca "no interferirà en el conflicte"
rajoy-trump
Els Estats Units consideren el conflicte català un "assumpte intern", però "treballaran" amb el "govern o entitat" que surti del referèndum de l'1-O. Així ho ha afirmat la portaveu del Departament d'Estat, Heather Nauert, responent a la pregunta d'un periodista català en una compareixença davant la premsa.
Notícies relacionades
Nauert, que ha admès que "no està familiaritzada" amb les tensions entre el Govern de Mariano Rajoy i el de Puigdemont, ha assenyalat que la Casa Blanca "no interferirà" en un "assumpte intern". "Els deixarem solucionar les coses", ha afirmat la portaveu. Dit això, ha apuntat que l'Administració de Donald Trump treballarà "amb el govern o entitat" que surti del referèndum de l'1-O.
Aquest posicionament de la portaveu de la diplomàcia nord-americana es produeix pocs dies abans de la reunió, el 26 de setembre, entre el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i Trump a la Casa Blanca. En aquesta trobada, entre altres coses, Rajoy intentarà obtenir el suport de Trump de cara a l'1-O.
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
- Derbi d’alt risc Més vigilància fora de l’estadi i escorcolls «minuciosos» per accedir-hi: així serà el dispositiu policial de l’Espanyol-Barça
