DISCURS EN L'ENTREGA DELS PREMIS NACIONALS DE CULTURA
El Rei: "La Constitució prevaldrà sobre qualsevol trencament de la convivència"
Felip VI garanteix que, davant els que se situen "fora de la legalitat", "les llibertats seran garantides i protegides"
Quan falten poc més de dues setmanes per al referèndum de l'1 d'octubre i després de setmanes sense abordar l'assumpte, el rei Felip VI ha volgut alçar aquest dimecres la veu per reiterar la seva defensa de la Constitució espanyola. En el discurs pronunciat en l'entrega dels Premios Nacionales de Cultura a Conca, el Monarca ha afirmat que la Carta Magna "prevaldrà sobre qualsevol trencament" de la "convivència en democràcia", que és la base de la vida "en comú, llibertat", en referència expressa "a la situació" que s'està "vivint a Catalunya". És la primera vegada que el Rei parla sobre el conflicte institucional des que el Tribunal Constitucional va anul·lar la consulta.
"Davant els que se situen fora de la legalitat constitucional i estatuària i fracturen la societat", el cap de l'Estat està "segur que els drets que pertanyen als espanyols seran preservats i les llibertats de tots els ciutadans seran garantides i protegides". "La convivència, en una democràcia constitucional com la nostra, únicament és possible si les lleis que la regulen i organitzen són ateses i complertes pels ciutadans i per les institucions; si els drets i les llibertats dels ciutadans són tutelats i respectats pels poders públics", ha afegit.
La llibertat
El Rei ha lligat aquestes reflexions a la definició de cultura, l'objecte de l'acte en què estava participant, i ha puntualitzat que "per poder expressar-se, la cultura necessita llibertat", "llibertat que ha costat molt aconseguir als espanyols". Així mateix, Felip VI ha insistit que les llibertats de "tots els ciutadans seran garantides i protegides".
Conca Premis Nacionals Referèndum a Catalunya Constitució Espanyola Felip VI Independència de Catalunya
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid