Rajoy: "Avui es purga els dubtosos, amb el triomf del radicalisme"
El president es pregunta quin diàleg vol una Generalitat que "trenca" l'interès general i va "en contra" de Catalunya i els catalans
El Govern avisa Junqueras i Romeva que la compra d'urnes "és un acte preparatori" d'una consulta "il·legal"

/
Mariano Rajoy ha aprofitat un acte a la Moncloa sobre inversions en carreteres per comentar els últims canvis del Govern català. El cap de l'Executiu central ha acusat el president Carles Puigdemont de "trencar" l'interès general i anar "contra els catalans i contra Catalunya". "Avui es purga els dubtosos, amb el triomf del radicalisme", ha denunciat.
El líder del PP ha tornat a insistir que el seu Executiu evitarà que es faci el referèndum, anunciat per a l'1 d'octubre. "El Govern d'Espanya estarà al seu lloc, no en tinguin el més mínim dubte". Rajoy considera que la Generalitat està "abstreta en les seves pròpies picabaralles" i continua per una "deriva autoritària que trenca Catalunya, les lleis i les normes". "Si pressionen el seu propi partit, ¿què no faran amb els altres? (...) ¿Quin diàleg vol amb aquesta forma de comportar-se?", s'ha preguntat el president del Govern.
ADVERTÈNCIA PER LA COMPRA DE LES URNES
El portaveu del Govern, Íñigo Méndez de Vigo, ha advertit minuts després el vicepresident, Oriol Junqueras, i el conseller d'Exteriors, Raül Romeva, que la compra d'urnes que se suposa que tots dos assumiran en la pròxima reunió del Consell Executiu, dimarts de la setmana que ve, "és un acte preparatori d'un acte il·legal". I això, ha afegit el portaveu, ja és una "decisió", en el sentit que podria ser recorregut davant el Tribunal Constitucional. "Que ho tinguin clar, que després no diguin que no estan informats", ha continuat Méndez de Vigo.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Consell de Ministres Podem Albano Dante Fachin Miquel Iceta Govern Mariano Rajoy PSC PSC Independència de Catalunya
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"