Cimera sobiranista al Palau de la Generalitat
Generalitat, partits i entitats analitzen els preparatius del referèndum
La reunió arriba el mateix dia que es declara desert el concurs per comprar les urnes
/
La Genralitat, la presidenta del Parlament, representants de Junts pel Sí i la CUP i les entitats sobiranistes -ANC i Òmnium cultural- comparteixen reunió aquesta tarda al Palau de la Generalitat, segons ha avançat el diari 'Ara'.
La cita, que comença a ser habitual en les últimes setmanes, té a veure amb els preparatius del referèndum d'independència anunciat per al pròxim 1 d'octubre. La reunió arriba en un moment especialment delicat del procés sobiranista ja que avui mateix s'ha donat a conèixer que el concurs per a l'adquisició d'urnes per a la consulta ha quedat desert i es desconeix de moment quina alternativa buscarà la Generalitat per, com ha dit la seva portaveu, garantir que les urnes existiran per a l'1-O. A més, des de fa més d'una setmana ha transcendit que el Govern català té un seriós problema per aconseguir que els catalans residents a l'estranger, més de 220.000 puguin votar ja que en el registre obert a aquest efecte s'hi han inscrit a penes 5.000 ciutadans.
La reunió d'avui arriba també a una setmana exacta que el Govern anunciï en un gran acte solemne els detalls tècnics i les garanties legals del referèndum. I queden nombroses incògnites no menors pendents de resoldre, entre altres si la consulta es basarà en una sola llei, de referèndums, o en dues, la de referèndums i la de transitorietat jurídica.
Referèndum a Catalunya Govern ANC Òmnium Cultural Junts pel sí CUP Independència de Catalunya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
