EL POLS INDEPENDENTISTA
Santamaría avisa Puigdemont: "El Govern no és d'anunciar, sinó d'actuar"
"Poden anunciar que anunciaran aquest referèndum tantes vegades com vulguin, però no se celebrarà", assegura la vicepresidenta
El mateix dia que s'ha sabut que el Govern anunciarà aquest divendres la data i la pregunta del referèndum sobre la independència, la vicepresidenta del Govern central era a Barcelona. Soraya Saénz de Santamaría ha insistit que, es posi com es posi l'Executiu català, la consulta no es farà: "Poden anunciar que anunciaran aquest referèndum tantes vegades com vulguin i endarrerir-lo tantes setmanes com vulguin, i convocar tants actes com vulguin, però aquest referèndum no se celebrarà". A la pregunta de si l'Executiu prendrà mesures divendres mateix, ha advertit, contundent, que el seu Govern "no és d'anunciar, és d'actuar". "I quan s'hagi d'actuar, ho farem", ha sentenciat.
Santamaría s'ha expressat així abans de participar en la Nit de la Logística, una entrega de premis que té lloc al Saló Internacional de la Logística de Barcelona. "El que em crida molt l'atenció és que la Generalitat i Junts pel Sí, com més sols estan, més radicals es tornen, i quan dins i fora els estan dient que aquest no és el camí, més entossudiment en solitari sembla que volen tenir cap a un lloc que no porta enlloc", ha opinat.
Preguntada sobre si el Govern espanyol convocarà una cimera per articular un front comú contra el referèndum, la vicepresidenta s'ha limitat a recordar que "al llarg d'aquest temps la interlocució amb els principals partits ha sigut molt intensa". "No hem pres cap mesura en tot aquest temps sense parlar amb els grans partits a nivell nacional. Ho hem fet sempre i ho seguirem fent", ha subratllat.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Soraya Sáenz de Santamaría Govern Independència de Catalunya
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció