MEMÒRIA HISTÒRICA
Una dona denuncia el Govern davant l'ONU per no permetre-li exhumar les restes dels seus familiars del Valle de los Caídos
María Purificación Lapeña al·lega que des de fa un any té el dret judicial reconegut per executar les exhumacions
/
L'aragonesa María Purificación Lapeña Garrido ha presentat una denúncia davant l'Organització de les Nacions Unides (ONU) contra Espanya per no portar a terme l'exhumació del seu avi i el seu oncle avi del Valle de los Caídos (Madrid) on van ser enterrats després de ser afusellats.
La denúncia ha sigut presentada per l'advocat de la família Lapeña, Eduardo Ranz, per la vulneració reiterada de la tutela judicial efectiva ja que, segons al·lega, la família té, des de fa un any, el dret judicial reconegut a aquestes exhumacions.
"Hem recorregut a les Nacions Unides buscant una sentència humanitària que faci complir al Govern espanyol la sentència que reconeix el dret a exhumar els germans Lapeña, afusellats com tants altres per ser demòcrates", assenyala el lletrat en un comunicat.
Al·lega la "falta de sensibilitat del Govern espanyol amb les famílies que pretenen exhumar, així com la vulneració de la tutela judicial efectiva de la demandant, que fa un any va obtenir una sentència i avui dia cap ens públic, administratiu o judicial ni cap persona ha procedit al seu compliment".
PERIPLE JUDICIAL
Notícies relacionadesPer això denuncia l'Estat espanyol per incomplir els pactes civils i polítics, i demana que es dicti una sentència per la qual María Purificación Lapeña recuperi les restes del seu avi i el seu oncle avi, Manuel i Antonio Ramiro Lapeña Altabás.
Recorda que en els últims cinc anys el cas dels germans Lapeña ha sigut vist per un Jutjat d'Instrucció de San Lorenzo de El Escorial (Madrid), l'Audiència Provincial de Madrid, el Tribunal Constitucional, el Tribunal Europeu de Drets Humans, el Jutjat de Primera Instància número 2 de San Lorenzo de El Escorial i el Jutjat Central d'Instrucció número 5 de l'Audiència Nacional.
Història Guerra civil espanyola Memòria històrica Francisco Franco ONU (Nacions Unides) Valle de los Caídos
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- TikTok s’apaga i Bob Dylan l’encén
- Joan Antoni Samaranch Salisachs: "Animaria BCN a fer uns Jocs Olímpics, però el do de l’oportunitat és important"
- L’estrella country Underwood canta en la investidura de Trump
- Illa, sense pressupostos per al 2025, s’aferra a les concessions del Govern