L'oposició forçarà la compareixença al Congrés de Catalá i Maza si Moix no dimiteix
El PSOE i Podem intenten pressionar el ministre i el fiscal general pel vincle del fiscal anticorrupció amb un paradís fiscal
Els socialistes creuen que Moix es veurà forçat ben aviat a deixar el càrrec

/
L'oposició, que considera que Manuel Moix ha de dimitir com a fiscal en cap anticorrupció per la seva vinculació amb un paradís fiscal, ha iniciat una ofensiva parlamentària perquè l'Executiu i el ministeri públic rendeixin comptes. Tant el PSOE com Podem han demanat la compareixença al Congrés del fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, i els socialistes també han sol·licitat la rendició de comptes del ministre de Justícia, Rafael Catalá.
La Mesa de la Cambra baixa serà l'encarregada de qualificar aquestes iniciatives, que en principi tiraran endavant al comptar amb un suport majoritari dels grups. Catalá i Maza es veurien llavors obligats a comparèixer en la pròxima reunió de la Comissió de Justícia, que no s'ha convocat, per explicar la situació de Moix, que té des del 2012 una quarta part d'una societat 'offshore' a Panamà, segons va publicar dimarts 'InfoLibre'. Anomenada Duchesse Financial Overseas, la mercantil és al seu torn propietària d'un xalet a Collado Villalba (Madrid), valorat en uns 550.000 euros.
No és clar si les iniciatives es mantindrien si Moix acaba dimitint, com el PSOE creu que farà. El fiscal en cap anticorrupció, que per ara manté la confiança del PP, ha passat d'assenyalar que no pensa abandonar el seu càrrec a explicar, aquest dimecres, que no hi està aferrat i té pendent una conversa amb Maza sobre aquest nou escàndol.
EXEMPLARITAT, NO LEGALITAT
Notícies relacionades“És una absurditat que Moix segueixi en el càrrec. És molt difícil que inspiri confiança qui diu que lluita contra la corrupció i utilitza les mateixes eines que els corruptes. No és un problema de legalitat, sinó d'exemplaritat”, ha dit el portaveu dels socialistes, José Luis Ábalos.
Tant Catalá com Maza i Moix ja han rebut la censura del Congrés. El 16 de maig, el ple va reprovar el ministre de Justícia i va demanar el cessament del fiscal general i el fiscal en cap anticorrupció pels seus llaços i actuacions en escàndols que afecten el PP, com ‘Lezo’ i la investigació a l'expresident de Múrcia Pedro Antonio Sánchez.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE