Iglesias no escolta Compromís ni el PDECat i manté la moció
El PNB anuncia que s'abstindrà perquè la iniciativa és només "per a glòria" del líder de Podem

undefined38524581 podemos we can party leader pablo iglesias delivers his sp170523181925 /
Pablo Iglesias no retirarà la moció de censura contra el Govern del PP, que arribarà al ple del Congrés el dimarts 13 de juny, tot i que l'hi han demanat explícitament els seus socis electorals de Compromís i, aquest dilluns, el PDECat. El portaveu de la força catalana, Carles Campuzano, ha anunciat que té previst plantejar aquesta reclamació al líder de Podem en la reunió que mantindrà amb ell aquesta setmana. L'exconvergent considera que el millor que podrien fer els morats és assumir la petició plantejada per Compromís, que dijous passat va recomanar a Iglesias que retirés la moció.
Iglesias es manté ferm. Si Pedro Sánchez no registra una altra moció alternativa, Podem no retirarà la seva. No en té prou amb una promesa i l'únic que espera són fets consumats, la presentació oficial d'una iniciativa amb el segell socialista. Ho ha confirmat la portaveu parlamentària dels morats, Irene Montero, que ha reclamat al líder del PSOE "fets, no paraules".
Notícies relacionadesEl PNB ha avançat que s'abstindrà en la votació. Segons el seu portaveu, Aitor Esteban, la moció només "és per a glòria de qui la representa i no té fonament". El basc al·lega que els equilibris parlamentaris demostren de moment no que no hi ha una altra alternativa al Govern de Mariano Rajoy, encara que admet que desconeix si el president serà "prou hàbil per mantenir-se tota la legislatura".
De moment aquestes són les posicions prefixades: el PSOE i el PNB s'abstindran. El PP i Ciutadans hi votaran en contra. ERC i Bildu, a favor. Compromís, amb quatre diputats que formen part del bloc de 71 aconseguits per Units Podem, hi votarà a favor. PDECat segueix sense definir la seva posició.
PDECat EH Bildu PNB Compromís Ciutadans PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pablo Iglesias Podem Moció de censura
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Protestes propalestines Feijóo acusa Sánchez d’«encoratjar els disturbis» a la Vuelta: «Li és igual la vida dels policies i corredors»
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són