Francisco Marhuenda, desimputat
El jutge Velasco arxiva la causa després que la presidenta madrilenya negués les coaccions del director de 'La Razón'
El jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco ha arxivat aquest dimarts la causa contra el director de 'La Razón', Francisco Marhuenda, i el president del rotatiu, Mauricio Casals, per un presumpte delicte de coaccions contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes.
Velasco ha pres aquesta decisió a petició de la Fiscalia Anticorrupció després que la mateixa Cifuentes negués en la seva declaració judicial haver patit pressions per part de Marhuenda perquè no portés a la fiscalia les suposades irregularitats a l'empresa pública d'aigües Canal d'Isabel II.
Notícies relacionadesMarhuenda i Casals també van negar les coaccions en la seva compareixença davant el magistrat, la setmana passada, i el director de 'La Razón' va emmarcar les converses sobre "nates" i insults en una conversa "privada" amb un "amic desesperat", en al·lusió al conseller delegat del seu mitjà, Edmundo Rodríguez Sobrino, imputat i empresonat per l'operació Lezo.
Segons l'acte del jutge, "la seqüència a favor d'Edmundo Rodríguez és l'actuació de dos amics que intenten, mitjançant mentides piadoses i pal·liatives, convèncer-lo que estan actuant perquè la seva implicació en l'assumpte del Canal no avanci cap a la proacció de la Comunitat de Madrid, i en definitiva de l'arxivament documental de la prova aportada per Marhuenda es pot entendre que el diari que dirigia no va fer una campanya especial o molt diferent en contra del Govern de la senyora Cifuentes de la pròpia d'una línia editorial".
- Tribunals Una jubilada és obligada a tornar gairebé 23.000 euros per tenir el seu fill empadronat
- Investigació Menjar acompanyat millora l’absorció de nutrients i redueix el risc d’obesitat
- Denúncia contra el cantant Julio Iglesias demanda Yolanda Díaz per assenyalar-lo com a abusador sexual
- Encara és diputat La jutge de la dana de València demana al TSJCV imputar Carlos Mazón
- Els comptes del 2026 El Govern descarta demanar a Sánchez que accepti l’IRPF perquè ERC avali els pressupostos: «Ja tenen la paraula d’Illa»
